Gå til innhold

Hvilke databaser bør man støtte?

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg utvikler et webbasert publiseringsverktøy i PHP. Bruker PEAR:DB, og har foreløpig holdt meg til MySQL som databaseserver. Målet er at verktøyet skal bli databaseuavhengig (i alle fall mer enn i dag), og spørsmålet mitt er hvilke databaser jeg bør støtte?

MySQL er på lista. PostgreSQL er også aktuell. Er det andre?

Jeg har ikke penger til å betale for en databaseserver, men det har ikke de som bruker verktøyet heller, så de må være gratis. (For ikke-kommersiell og privat bruk.)

MVH Audun

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan jo skjekke om det funker mot firebird også. (Enda et fritt RDBMS) laaknor henviser nok til sqlite. (Har ikke tid til å finne urler nå) Men, det er jo bedre å ha et system som funker topp mot en RMDBS heller enn å ha massevis av jobb for å få det til å funke halvveis mot en rekke systemer... (Har flyttet en app fra postgres til sybase, sybase anywhere og MSSql-server, det var ca 114 ganger så mye arbeid som jeg regnet med til å begynne med...)

M.

Lenke til kommentar

Bruker PEAR:DB, som dere sikkert kjenner til, og den støtter:

"fbsql, ibase, informix, msql, mssql,

mysql, mysqli, oci8, odbc, pgsql,

sqlite and sybase."

I første omgang er det snakk om å støtte de mest brukte databasene i Linux-verdenen. I tillegg er det jo hele versjonsproblematikken. Foreløpig bruker jeg MySQL 4.0.

MVH Audun

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...