Gå til innhold

PM G4/400 oppstart problemer

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt en delvis defekt mac. problemet med den var at den bane til agp slot'en var svidd og røket, denne er nå loddet og fikset.

så gjenstår det et par spørsmål da jeg er helt blank når det gjelder mac hw feilsøking:

maskinen sier "dudu!" etter at jeg fikset agp porten. noe den ikke gjorde før. hva angir denne lyden?

på hovedkortet lyser en rød lampe siden av ramslot'ene. hva angir denne?

maskinen ble kjøpt uten harddisk og skjermkort,

kan en mac bruke et vanlig agp kort med vga utgang og gi bilde på dette?

jeg har og satt i en tom WD 80GB standard ide disk(dette skal den vel takle)

vil mac'en gi bilde i det hele tatt uten noe os på disken(noe ala bios på vanlige pc'er)

all teknisk know-how om mac som kan hjelpe mottas med hjertelig takk!

det er ikke det største problemet om hovedkortet faktisk er dødt, da jeg har et fint kabinett å modde inn et pc hovedkort i ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

snakket med noen mac folk på irc som sa at jeg måtte ha et skjermkort for mac, så da vet jeg nå at det ikke vil fungere med et vanlig pc skjermkort. eneste problemet er at jeg er ikke intressert i å legge for mye penger i et skjermkort hvis det viser seg at agp porten eller hovedkortet er defekt.

har lagt inn en post på bruktmarkedet etter et brukt skjermkort for mac, så vi får se hva som skjer.

Lenke til kommentar

Du kan f.eks. flashe et vanlig Radeon 8500, GeForce 3 eller GeForce 2MX til å fungere på Mac, IIRC. Det er litt helvete å få til, men litt googling kan nok hjelpe deg. Jeg flasha selv et GF2MX til å virke i min PowerMac G4 466 for tre år siden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...