Gå til innhold

Oppgradere fra Geforce2 32Mb for rundt 400kr

Anbefalte innlegg

Jeg har en PC som jeg har oppgradert litt gjennom tidene, men skjermkortet er fortsatt det samme.

Pcen er er Celeron 2200 med Asus hovedkort. Skjerkortet er et Geforce 2 32mb.

Har planer om å kjøpe et nytt et til rundt en 400 kr. Det burde vel hjelpe ganske mye?

Nå er jeg mest for ASUS Radeon 9200SE 128MB til 370 kr

Er det noe annet jeg burde kjøpe i stedet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har en PC som jeg har oppgradert litt gjennom tidene, men skjermkortet er fortsatt det samme.

Har planer om å kjøpe et nytt et til rundt en 400 kr. Det burde vel hjelpe ganske mye?

Jeg ville gått for dette kortet i stedetfor:

Powercolor 9250 128 mb (128 bit edition): fra kr. 359,-

https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=22764

Det er vel en nyere utgave av 9200.

Lenke til kommentar

Jeg ville ikke brukt penger på å oppgradere en så gammel PC. Siden har har Celeron 2.2 så vil den være en flaskehals, og noe bedre enn Geforce4 Ti4200 f.eks vil være bortkastet penger. Spar pengene til ny maskin sier bare jeg.

Lenke til kommentar

Gikk fra et Geforce2 32emg GTS til ovennevnte 9200 SE, mest fordi det var det billigste kortet jeg fikk tak i med s-video-utgang. Minimal forskjell i spill, noen gikk bittelitt raskere med samme oppløsning som tidligere, andre gikk litt tregere. Som andre her anbefaler jeg deg å legge litt mer i det, Geforce4 TI-kort går for en slikk og ingenting disse dager, andre, nyere kort koster heller ikke så mye.

Lenke til kommentar

det kortet du foreslår til 359 kr har 64 bit minnebuss. meng jeg ser lite vits å bruke 400 kr på et skjermkort....radeon 9200 duger jo egentlig ikke til noen ting uannsett...bedre å spare litt penger og kjøpe seg et litt bedre kort

Lenke til kommentar
det kortet du foreslår til 359 kr har 64 bit minnebuss. meng jeg ser lite vits å bruke 400 kr på et skjermkort....radeon 9200 duger jo egentlig ikke til noen ting uannsett...bedre å spare litt penger og kjøpe seg et litt bedre kort

Hvis noen ønsker å oppgradere kortet sitt for ca. 400,- så er det vel greit ?

Noen har ikke behov for kraftige spillekort osv....

Et Radeon 9250, 128MB kort er minst ørten ganger bedre enn et GF2, 32MB kort

og dermed basta !

Lenke til kommentar

Hvis noen ønsker å oppgradere kortet sitt for ca. 400,- så er det vel greit ?

Noen har ikke behov for kraftige spillekort osv....

Et Radeon 9250, 128MB kort er minst ørten ganger bedre enn et GF2, 32MB kort

og dermed basta !

hva er vitsen? han vil jo ikke få noe bedre opplevelse på feks surfing? å den pcn vil ikke kunne spilles på uansett, gfroce 2 kortet og 9250 kortet har likt bruksområde, å du vil ikke ha noe glede av å oppgradere.

Lenke til kommentar
hva er vitsen? han vil jo ikke få noe bedre opplevelse på feks surfing? å den pcn vil ikke kunne spilles på uansett, gfroce 2 kortet og 9250 kortet har likt bruksområde, å du vil ikke ha noe glede av å oppgradere.

Vitsen er det at man kan bestemme selv hva man kjøper for 400,-

Jeg har selv begge kortene her i huset og Radeon 9250 gir mye bedre

bilde i 2D og 3D så det så..

Ellers er jeg helt enig med deg at man får ikke spillekort for 400,-

Lenke til kommentar

Her er nok trådens beste tips. 128-bit versjonen av 9250 vil gi deg et bra løft.

Lenke til kommentar
Her er nok trådens beste tips. 128-bit versjonen av 9250 vil gi deg et bra løft.

Ser bare 64bits kort jeg.....

PowerColor Radeon 9250 128MB DDR, 64bit AGP, ATI 9250, DVI-I, TV-Out, LP, Retail

Snodig.. står jo

i posten. Endret av Carnifex
Lenke til kommentar

Her var det heftig debatt ja...

Meninga har aldri vært at denne maskina skal være en kraftig spillmaskin.

Den brukes litt idag til bl.a. Tony Hawk Underground, The Sims2

noe som faktisk funker på den maskina. (Med Geforce2 32mb)

Men bl.a. Sims går veldig treigt.

Det som er ønsket er å få denne Pcen opp på et akseptabelt nivå, når det gjelder bl.a. disse spillene. Håper å kunne klare dette med 400 kr, for så å ha den en god stund, før alt må kjøpes nytt. (Har oppgradert den en gang, fra Duron 800. Det er fra den tiden Geforce kortet er)

Hovedkortet har ikke disse fancy nye PCI express portene, men en gammel AGP port med ikke alt for mange x'er. AGP 4x ( 1.5 V ) Et kort til 400 kr må vel da kunne hjelpe veldig mye? De fleste andre kort vil vel bare være overkill?

Hva er forskjellen på 9200 og 9250 forresten? hvem er best?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...