Winters Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 Hei! Kanskje jeg stavet tittelen på filmen feil menmen, jeg har da nettop sett denne filmen av Quentin Tarantino og når den tøffe gjengen går fra kafeen helt i begynnelsen, er det nemmelig en tøff scene att de går bortover og det er tydeligvis stillbilder som er tatt og som er lagt etterhverandre når Quentin redigerte filmen, hvordan gjør jeg dette? Hadde vært kult å vite det, skal nemmelig lage en film om sommeren med sånn effekt Mvh. Winters Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 Du tar sikkert ut stillbilder, eller fjerner nokre og speler dei av. Om ein film spelar av i 25 FPS og du fjerner 15 så vil det bli 10 FPS igjen. Korleis du gjer det på PCen veit eg ikkje, men kva program bruker du? Lenke til kommentar
Winters Skrevet 3. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2005 Du tar sikkert ut stillbilder, eller fjerner nokre og speler dei av. Om ein film spelar av i 25 FPS og du fjerner 15 så vil det bli 10 FPS igjen. Korleis du gjer det på PCen veit eg ikkje, men kva program bruker du? Jeg bruker Adobe Premier, men jeg er sikker på att jeg kan skaffe ett annet viss jeg trenger det? Lenke til kommentar
Rocambole2 Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 Nå har jeg ikke sett nevnte film, men kan tenke meg hvordan det ser ut, ut fra beskrivelsen. Å lage film av enkeltbilder er iallfall meget enkelt, bare bruk gratisprogrammet JPGVideo: http://www.snapfiles.com/get/jpgvideo.html. Enkeltbildene kan du jo ta ut av en ferdig film - eller knipse løs med et digitalt stillbildekamera. Lenke til kommentar
Legion Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 Om ein film spelar av i 25 FPS og du fjerner 15 så vil det bli 10 FPS igjen. øhm, du tenker nok riktig...men fjerner du 15 så har du bare kortet ned på antall bilder, de vil bli avspillt på ca 0.5 sek isteden for 1 sek. det QT antagelig har gjort i denne scenen er å fjerne annahver bilde, for så å vise de gjenstående 2 ganger etterhverandre. regner med det var slikt du mente det da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå