Gå til innhold

Ubuntu, gnome og feil hertz på skjermen?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har gitt opp å slenge inn ubuntu for amd64 da den ikke vil og henger seg osv men uansett jeg la inn ubuntu vanlig version og har fikset det jeg trenger men selvom jeg setter oppløsningen til 1600x1200 med 76hz eller mer i lavere oppløsning så er skjermen bare 60hz og det er ikke akuratt behagelig for øynene så jeg håper noen vet hva jeg kan gjøre for å fikse dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan prøve å bruke punktum når du skriver, slik at du får dannet det vi kaller setninger. Dette gjør innlegget ditt leselig, slik at andre kan forstå hva du mener. Hvis andre forstår hva du mener, kan det være de har løsningen på problemet ditt (og til og med har lyst til å komme med den).

Lenke til kommentar

Enig med gspr her, prøv å jobb med skrivingen din.

Til topic:

Har du kjørt noe slags konfigureringsverktøy for å kofigurere skjerm/skjermkort? Om svaret er nei, så kjører den sikkert noe default-greier. Prøv å kjør gjennom xf86config(evt. xorgconfig), å legg inn dine verdier manuelt for horisontal og vertikal refresh-rate. Du finner dem i manualen til skjermen din. (VIKTIG at disse er rett)

Jeg aner ikke om ubuntu har noe versjon av desse programmene i x, men du får ta det gjennom en terminal om ikke annet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...