Gå til innhold

Kommer ikke online med Fedora lenger

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
dhcpcd -d ga bare "command not found"

[root@localhost ~]# grep dhcp /var/log/*

/var/log/messages:Mar 3 13:02:43 localhost dhclient: If you intend to request help from the [email protected]

/var/log/messages:Mar 3 13:03:14 localhost dhclient: If you intend to request help from the [email protected]

/var/log/messages:Mar 3 13:04:50 localhost dhclient: If you intend to request help from the [email protected]

/var/log/messages:Mar 3 13:10:19 localhost dhclient: If you intend to request help from the [email protected]

/var/log/messages:Mar 3 13:17:54 localhost dhclient: If you intend to request help from the [email protected]

/var/log/messages:Mar 3 13:18:13 localhost dhclient: If you intend to request help from the [email protected]

/var/log/messages:Mar 3 13:19:06 localhost dhclient: If you intend to request help from the [email protected]

/var/log/messages:Mar 3 13:26:49 localhost dhclient: If you intend to request help from the [email protected]

/var/log/messages:Mar 3 17:37:46 localhost dhclient: If you intend to request help from the [email protected]

/var/log/messages:Mar 3 17:38:06 localhost dhclient: If you intend to request help from the [email protected]

/var/log/rpmpkgs:dhcpv6_client-0.10-11_FC3.i386.rpm

/var/log/rpmpkgs.1:dhcpv6_client-0.10-11_FC3.i386.rpm

/var/log/rpmpkgs.2:dhcpv6_client-0.10-11_FC3.i386.rpm

/var/log/rpmpkgs.3:dhcpv6_client-0.10-11_FC3.i386.rpm

/var/log/rpmpkgs.4:dhcpv6_client-0.10-11_FC3.i386.rpm

Kjørte noen oppdateringer tidligere på dagen samme dag som det skjedde, men det var flere timer tidligere, altså ikke rett før.

Har prøvd eldre kjerne men ingen bedring.

Nettkortet er jeg ikke sikker på, men det er et integrert ethernetkort (laptop)

Fungerer som sagt med dhcp i WinXP på samme maskin.

nå er vel dhcp*d* dhcpc-serveren. Ikke til å blandes med dhcp*c* - klienten :)

Nå du sier "ingenting sjedde med en gang" mener du "ingenting sjedde før jeg reboota"?

Lenke til kommentar
Nå du sier "ingenting sjedde med en gang" mener du "ingenting sjedde før jeg reboota"?

Jo, jeg mistet forbindelsen før jeg rebootet.

Hadde kjørt noen oppdateringer tidligere på dagen, uten at jeg husker hva det var.

En god stund senere, noen få timer kanskje, hadde jeg flere applikasjoner igang samtidig, og maskinen begynte da å oppføre seg merkelig, det vil si, treg som sirup med alt den holdt på med.

Så avsluttet jeg de fleste av dem, og etter det var forbindelsen med nettet borte.

Rebootet uten et jeg kom online. Prøvde så med reboot av en eldre kjerne uten at det fungerte.

Satte det så til statisk IP-adresse og da fungerte det. Tidligere har jeg alltid kjørt med "motta IP automatisk", noe jeg fortsatt kjører med om jeg booter samme maskin med WinXP.

Gimper: dhcpcd -d fungerer ikke selv om jeg er root. "command not found"

Endret av olais
Lenke til kommentar

Det er kanskje noe bug-greier ute å går ja.

Skulle prøve en gang til med "få automatisk innstillinger for IP-adresse med dhcp" , og nå fungerer det plutselig, selv etter at jeg rebootet.

Forstå det den som kan...

Endret av olais
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...