kroekkete Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 Hei, jeg søkte litt rundt på komplett.no for å finne komponentene man trenger for å bygge en laptop, men ga opp da jeg ikke engang fant motstykket til kabinettet på en stasjonær maskin... Er det vanskeligere å bygge seg en laptop enn en stasjonær maskin? Hvor kjøper man komponentene? Hvilke fallgruber er det? Er det noen måte å vite at komponentene er beregnet til laptop? Er det egentlig noen penger å spare? ` På forhånd takk for alle svar! Mvh Primaxx Lenke til kommentar
pertm Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 Det er jo mye mindre plass til kompnentene i en bærbar maskin enn til en staskjonær PC slik at det må jo gjøre det vannskeligere. Så vidt jeg vet er det få som selger deler til bærbare PCer, det er noen som lar deg komponere din egen bærbar. Om det er noen penger å spare vet jeg ikke men det har vel ikke noe si når det er vanskelig å få takk i deler (hvis mulig). Lenke til kommentar
Doleo Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 Det er som regel ikke mange komponenter i en bærbar pc. De har hovedkort,cpu, hdd, cd/dvd. Og det er vel egentlig det du trenger. Har aldri sett noen nettbutikker som selger HK til laptoper, men det finnes sikkert. Det samme gjelder for øvrig "kabinett". Lenke til kommentar
Panofix Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 Har aldri sett noen nettbutikker som selger HK til laptoper, men det finnes sikkert. Nei, det er ikke noe vanlig syn akkurat. Du får prøve å lete grundig på mange nettbutikker, men det er ikke sikkert at det blir noe særlig billigere enn å kjøpe ferdigbygd Lenke til kommentar
jonas27389 Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 Se på Psdata.no. Velg PC-bygger fra menyen til venstre og deretter Bærbar PC. Ved å trykke på de små ikonene med + motiv kan du konfiguere PC'en selv. Ikonene med hengelåsmotiv er det ikke mulig å endre på. Lenke til kommentar
kroekkete Skrevet 3. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2005 Se på Psdata.no. Velg PC-bygger fra menyen til venstre og deretter Bærbar PC. Ved å trykke på de små ikonene med + motiv kan du konfiguere PC'en selv. Ikonene med hengelåsmotiv er det ikke mulig å endre på. Da er det vel bare de som konfigurerer den for deg? Drømte mer om å få alle delene løst hjem i posten og skru det sammen selv, slik jeg gjør med vanlig stasjonære maskiner. Lenke til kommentar
hart Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 (endret) Om du har så spesielle behov som akkurat det der ville jeg heller forsøkt en god gammeldags kommunikasjonsmåte.. Ta opp telefonen og ring til feks Netshop og de andre sjappene som leverer bærbare barebonemaskiner. Spør om det er mulig å få den i deler. Selvfølgelig så taper du vel mye garanti på å gjøre det sånn, men du får oppfyllt dine behov. Og det er det du ønsker, ikke sant Her på forumet får du i beste fall tåkesvar med mindre det sitter en vennlig sjel fra en nettbutikk som gidder å svare. edit: liten leif. Endret 3. mars 2005 av hart Lenke til kommentar
arnbju Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 Hvis du kjøper en Barebook hos Netshop f.eks. denne http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=4234 så kan du kjøpe CPU, RAM og HDD selv. Er litt usikker på om det følger med CD/DVD brenner. Lenke til kommentar
kroekkete Skrevet 3. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2005 Om du har så spesielle behov som akkurat det der ville jeg heller forsøkt en god gammeldags kommunikasjonsmåte.. Ta opp telefonen og ring til feks Netshop og de andre sjappene som leverer bærbare barebonemaskiner. Spør om det er mulig å få den i deler. Selvfølgelig så taper de vel mye garanti på å gjøre det sånn, men du får oppfyllt dine behov. Og det er det du ønsker, ikke sant Her på forumet får du i beste fall tåkesvar med mindre det sitter en vennlig sjel fra en nettbutikk som gidder å svare. Lenke til kommentar
kroekkete Skrevet 3. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2005 Hvis du kjøper en Barebook hos Netshop f.eks. denne http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=4234 så kan du kjøpe CPU, RAM og HDD selv. Er litt usikker på om det følger med CD/DVD brenner. Akkurat! Så det er barebook det kalles? Mange takk! Lenke til kommentar
westa Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 Det er flere butikker som har barebook, søk på kvasir eller sjekk de butikkene som har Pentium M ( sjekk på prisguide...) Lenke til kommentar
Panofix Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 Det er flere butikker som har barebook, søk på kvasir eller sjekk de butikkene som har Pentium M ( sjekk på prisguide...) Vel, kan du nevne noe eksempler på butikker som selger dette? Og er det god service og trygghet på dem, noe som spiller en hvesentlig rolle? Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 Jeg har nettopp bygd en Aopen 1551. Og jeg var overrasket over hvor enkelt det hele var. Det som var vanskeligst var faktisk tastaturet. Lenke til kommentar
kroekkete Skrevet 3. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2005 Jeg har nettopp bygd en Aopen 1551. Og jeg var overrasket over hvor enkelt det hele var. Det som var vanskeligst var faktisk tastaturet. Har du regnet ut hvor mye du sparte kontra det å kjøpe en ferdigkonfigurert maskin? Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Nei det har jeg ikke. Men litt har jeg nok spart. Jeg har f.eks kjøpt en brukt CPU fra usa som kostet meg ca 200. Der sparte jeg rundt 1000,- bare på det. Lenke til kommentar
krippa1970 Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Jeg har nettopp bygd en Aopen 1551. Og jeg var overrasket over hvor enkelt det hele var. Det som var vanskeligst var faktisk tastaturet. Det same sier jeg,men min er en Aopen 1557gls.Men i mitt tilfele var det dyrere, men jeg hadde ikke råd til å kjøpe den ferdig Lenke til kommentar
WladimirPutin Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Jeg har nettopp bygd en Aopen 1551. Og jeg var overrasket over hvor enkelt det hele var. Det som var vanskeligst var faktisk tastaturet. Er du fornøyd med den? Har du AG1 eller AW1? Er skjermen bra? Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Jeg valgte AG1. Hittil er jeg veldig fornøyd. Skjermen er veldig fin. Akkurat som på Dell 700m, glossy og klart. Lenke til kommentar
WladimirPutin Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Jeg valgte AG1. Hittil er jeg veldig fornøyd. Skjermen er veldig fin. Akkurat som på Dell 700m, glossy og klart. Det var kjekt å høre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå