Gå til innhold

Smertekanon mot demonstranter

Anbefalte innlegg

Du bruker ikke batong eller denne nye kanonen mot ufarlige demonstranter heller da..

Hvis en fredlig demonstrasjon plutselig tar en annen vending ved at _noen_ tuller seg inni der. Hva gjør man da? Det har skjedd mange ganger tidligere at da uskyldige demonstranter har blitt slått og tauet inn.

Leit for de som var dumme nok til å demonstrere. Hverken mer eller mindre. Demonstrasjoner er stort sett tøv!

Uten demonstranter hadde verden vært _mye_ annerledes enn det den er i dag, og det hadde ikke nødvendigvis vært positivt!

Edit:Litt feilformulering. ;)

Endret av |/|etallica
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Retten til å demonstrere og ytre sine meninger er en hjørnestein i demokratiske samfunnssystem. Eller som det er sagt:

Congress shall make no law respecting an establishment of religion, or prohibiting the free exercise thereof; or abridging the freedom of speech, or of the press; or the right of the people peaceably to assemble, and to petition the Government for a redress of grievances.

dessverre tar ikke folk det så tungt med den retten, hverken her eller der i verden, så lenge restriksjonene bare rammer folk med en annen tro eller politisk oppfatning enn dem selv....

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
Du bruker ikke batong eller denne nye kanonen mot ufarlige demonstranter heller da..

Hvis en fredlig demonstrasjon plutselig tar en annen vending ved at _noen_ tuller seg inni der. Hva gjør man da? Det har skjedd mange ganger tidligere at da uskyldige demonstranter har blitt slått og tauet inn.

Leit for de som var dumme nok til å demonstrere. Hverken mer eller mindre. Demonstrasjoner er stort sett tøv!

Å demonstrere er en menneskerett etter min mening!

Men jeg ser for øvrig en del betenkeligheter med dette prosjektet - hva vet man egentlig om konsekvensene ved å ionisere folks molekyler på denne måten. Hva om dette forårsaker uhelbredelige langtidseffekter som gir mèn for resten av livet?

Og hva om teknikken feiler og folk blir grillet i stedet?

Lenke til kommentar

mangen demonstreringer er tull. men oftest har vel demostrantene prøvd alle andre utveier, men det her ikke fungert. I et morderne styre burde alle få bestemme. og om 2 omtrent store deler er imot hverandre burde man heller inngå en avtale som begge parter kan leve med.

Konklusjon: i et demokratisk land bør det ikke skje at folket vil demonstrere.

On Topic: hold dere til vann gutter, eller stikk av!

Lenke til kommentar

Ja det er tøv å ytre sin meining... ser klart for meg kva for eit demokrati du vil leve i. Du kan gjøre som du vil så lenge du gjør det vi synest er greit samfunnet...

Lenke til kommentar

Ja rent bortsett fra de som er der for å belyse et eller annet viktig tema.. Som får verden til å gå videre. Som styrter et diktatur.. Herregud. Blir mer og mer nyskjerrig på hvordan et menneske som deg tenker. :nei:

Et spørsmål: Synes du demonstrasjonene i Romania i 1989 var tøv også? Men det kommer kanskje i en annen kategori? Det er vel sånn at de demonstrasjonene som du er uenig med innholdet i er tøv og resten er ok?

Lenke til kommentar

Er ganske innlysende at å påstå at "demonstrasjoner er noe tøv" vitner om svært lite samfunnsinnsikt. Finn frem historiebøkene og les!

Men tibake til "Smertekanonen": Jeg synes personlig dette høres ut som en mye bedre og tryggere form for "oppløsing" av store folkemengder. Har lest artikler om slike ting tidligere og om "gonzojournalister" som har frivillig utsatt seg selv for slike ting. I prinsippet er det jo helt ufarlig, men om det skulle ha noen uforutsette langtidsvirkninger er selvfølgelig umulig å vite. Uansett regner jeg med at dette er ikke noe en person vil bli utsatt for på et fast basis. ;)

Lenke til kommentar

:lol: begynner å synes litt synd på deg. Verden hadde ikke sett spesielt bra ut hvis alle var som deg. Da hadde iallfall Sovjet overlevd :roll:

Pointet er: det å demonstere er en form for ytring. Uten den hadde verden stort sett bare bestått av diktaturer og langt mindre enn 6 milliarder mennesker. For de som har en mening ulik diktatoren blir jo selvsagt skutt og drept på stedet.

On topic: jeg er særdeles kritisk til det våpnet der. Det er ganske åpenbart at man ikke kjenner til langtidsvirkningen av det, men det er jo ikke intressant for styresmakene der... Økt kreftfare er en god kandidat til bivirkning. Skal det her tas ibruk synes jeg brukeren skal beskytes på forhånd slik at vedkommende vet hva han/hun holder på med.

Endret av Ernie.
Lenke til kommentar

Er en mennesklig rett å demonstrere mot forskjellige saker, som f.eks mot rasisme. Det som gjør at demonstrasjoner får dårlig rykte er når en liten gruppe folk skaper voldelige demonstrasjoner og kaster stein etc.

Vet ikke om det er slik enda, men i Russland er det ulovlig å demonstrere, de kan risikere rimelig heftige straffer. Det blir å undertrykke menneskets rett til å utrykke seg når ikke andre ting fungerer.

Men når ting blir voldelige og det tar helt av, er det bedre for alle parter at en slik smertekanon setter dem ut av spill, enn at noen står å slår på dem med en kølle. Ett treff med en slik "kanon" og folkene som skaper problemer er satt ute av spill, blir litt vanskelig å opprettholde en voldelig demonstrasjon når en "kanon" kan sette de ut av spill på bare minutter.

Smertekanonen virker sikker helt til noen finner ut at en drakt med aluminiumsfolie beskytter dem, så er vi tilbake til square one igjen =)

Endret av viranth
Lenke til kommentar
On topic: jeg er særdeles kritisk til det våpnet der. Det er ganske åpenbart at man ikke kjenner til langtidsvirkningen av det, men det er jo ikke intressant for styresmakene der... Økt kreftfare er en god kandidat til bivirkning. Skal det her tas ibruk synes jeg brukeren skal beskytes på forhånd slik at vedkommende vet hva han/hun holder på med.

Kunne ikke sagt meg mer enig.

Lenke til kommentar
Jaja.....d var jo også en ting å finne opp :roll:

Joda, ikke-drepende våpen er et fokusområde som er i vinden. Mye interessant har vært prøvd, bl.a. en lydkanon som fikk folk til å tømme tarmene, og skifte fokus fra politikk til klesskift.

Det kan være mye penger i dette, ikke minst for undertøyprodusentene.

Lenke til kommentar
Jaja.....d var jo også en ting å finne opp :roll:

Joda, ikke-drepende våpen er et fokusområde som er i vinden. Mye interessant har vært prøvd, bl.a. en lydkanon som fikk folk til å tømme tarmene, og skifte fokus fra politikk til klesskift.

Det kan være mye penger i dette, ikke minst for undertøyprodusentene.

hehe...ja..

d er jo greit at ikke alt som finnes opp er dødelige saker...men det kan jo hende at bivirkningene (hvis det er noen) er så altfor bra for kroppen :ermm:

Endret av Kris_the_Ripper
Lenke til kommentar

Dette er uansett en god oppfinnelse. Demonstranter må ofte kues og splittes opp. Demonstrasjoner er idet hele tatt en uting. Tenk på de stakkarene som bor i nærheten av der demostrasjonen holder sted.

Det er meg likegyldig hvordan man fjerner demonstranter, men iogmed at batongslag fort kan invalidisere, stemmer jeg for at denne kanonen tas ibruk fortest mulig i Norge også

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...