Gå til innhold

rengjøring av kabinet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
trykk luft, men pass på at det ikke kommer olje med.

 

Kan også prøve å støvsuge, men har hørt at det kanskje ikke er så bra for PCen.

 

BLÅS med lunga dine!

 

:p

Hmm, leste en gang på overklokking.no at man ikke skulle støvsuge i kabinettet, skjønte ikke hvorfor da :hmm: Om det bare er pga at støvsugeren fort kan prøve å spise komponentene

Du skal ikke støvsuge pga. munnstykket på støvsugern kan lage statisk elektrisitet.

Leste det i en annen post på forumet..

Lenke til kommentar

Jeg brukte støvsuger for 1-2mnd siden, bare ikke vær borti PCen med støvsugeren så går det bra, altså aldri vær ani, men støvsug "i luften" rett over komponentene, da får den med seg støvet, og ikke ha på så veldig kraftig styrke, støv er lett og suges med selv på laveste styrke...

 

Tenshi

Lenke til kommentar
Jobba 3 dager på en data butikk, der de reparerte datar....

De brukte kompressor og blåste rein datane...

Nullproblem, man må bruke vann og oljeutskiller noe som er std utrusting nesten uansett bruk, kjøper man en liten en er de som regel oljefrie så da er hvertfall ikke det noe problem.

Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ

vel, for å si det sånn, så går det faktisk an at en pc fungerer med bare litt fuktighet på seg, så lenge du lar den tørke godt før du skrur den på. vi helte en hel skolemelk ned i psuen, og på hovedkortet på en av skolens pc`er, og den funket faktisk MED melken skylt utover alt. :D

Lenke til kommentar

Da jeg skulle rengjøre pcen min for en del år tilbake, prøvde jeg først med sentralstøvsugeren mens pcen sto på. Dette førte, av årsaker jeg ikke er helt sikker på, til at hele greia reboota. Den gikk ikke i stykker, men det tyder vel på at en vanlig støvsuger ikke er helt sunt :)

Lenke til kommentar
vel, for å si det sånn, så går det faktisk an at en pc fungerer med bare litt fuktighet på seg, så lenge du lar den tørke godt før du skrur den på. vi helte en hel skolemelk ned i psuen, og på hovedkortet på en av skolens pc`er, og den funket faktisk MED melken skylt utover alt. :D

Det var veldig smart? Tenk hvis noen så det, eller leden var av, og skjermen av, og den var nærmest vifteløs? Da hadde du slete jævlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...