Gå til innhold

Feil med USB på hovedkortet?

Enviro

Anbefalte innlegg

Usb-portene sluttet plutselig å funke. Feilen kom da jeg koblet en ekstern harddisk til usb2.0 portene på baksiden av pc`en. Windows (XP Pro) kom med melding at den ikke kjente igjen harddisken. Da sluttet musa å funke samtidig, og redninga er nå ei PS/2 mus. Nå funker hverken joystick, usb-mus eller usb-penn.

Hovedkortet: MSI K8N NEO Platinum Edition S754

Jeg har lagt inn alle driverne til hk på nytt, men virker ikke som den vil legge inn USB2.0-driverne siden de allerede er der. Har også prøvd å rulle tilbake windows. I tillegg lastet jeg ned en driver fra hjemmesiden til MSI (link), men fant ikke nå kjørbar fil som virket.

Er ikke så veldig dreven med dette, men har iallefall sluppet opp for ideer :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sjekk at de ikke er deaktivert i bios.

Dette er hva jeg fant i Bios:

Onechip USB [v1.1+v2.0]

USB KB /Storeage Support [Enabled]

USB Mouse Support [Enabled]

Sveinsel: Jeg brukte ikke noe program da, windows finner den selv.

Endret av Enviro
Lenke til kommentar
USB KB /Storeage Support [Enabled]

Ovenfornevnte har ikke jeg....

Men jeg fikk med hardwaren en diskett med noe sånnt som "TPP Storage driver installation", "USB Storage Adapter (TPP)","USB Storage Adapter V2 (TPP)","USB Storage Adapter V3 (TPP)".

Jeg tror du har en konflikt mellom BIOS (USB KB /Storeage Support [Enabled]) og Windows (software). Prøv å Disable (USB KB /Storeage Support) i BIOS og se hva som skjer.

Endret av sveinsel
Lenke til kommentar

Nå tror jeg hele hovedkortet har gått te ... Får ikke slått på pc`en en gang. Skal sende det tilbake. Må få sendt opp et nytt likedan snarest. Ser de har det inne på komplett.

Noen som vet om jeg klarer å redde innholdet når jeg har raidet to Samsung SpinPoint 160GB?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...