Gå til innhold

uromoment før kjøp bærbar

Anbefalte innlegg

hei

har tenkt å kjøpe meg en bærbar pc i nærmeste fremtid og tror det blir netshop cl56 eller znote 4200. jeg har ikke veldig peiling på data, så jeg lurer på om noen snille sjeler kunne hjelpe meg med følgende:

NETSHOP CL56:

- hos netshop kan jeg velge nettverkskort: trenger jeg det, når jeg har valgt trådløst nettverk allerede. hva er det for noe?

-cd/dvd spiller: hva må jeg velge for å få cd spiller/ brenner pluss dvd spiller?

netshop cl56 kommer med DVD+/-RW, er det både cd spiller/brenner og dvd spiller?

ZEPTO/znote 4200:

-Hos Zepto/znote kan jeg velge tilbehør til trådløst nettverk som er følgende:• Linksys WLAN xDSL Router, 4 porter 54/11 Mbps (WRT54G)

er det nødvendig når jeg allerede har valgt trådløst nettverk:• Intel® 802.11a+b+g 54/11 Mbps (WM3B2915ABGEUX) ????

cd/dvd spiller: jeg kan velge mellom : -combo dvd/cd-RW eller

- dvd+/-RW dualplayer

hva er forskjellen??

og så til sist. hva er portreplikator og anbefales det å ta med tv-tuner kort?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det at du kan velge nettverkskort, er at du i tillegg til trådløst nettverkskort, også har et som er beregnet for kablet.

DVD + RW er en dvdbrenner som gjør det mulig også å brenne cder.

Tilleggsutstyr er en trådløs ruter som du setter opp slik at du får et trådløst nett hjemme som gjør det mulig å surfe trådløst.

Forskjelligen mellom CDRW og DVDRW er at det førstnevnte kan du kun spille av dvdplater, men ikke ta opp, mens på DVDRW kan du også ta opp / kopiere på dvdplater.

TV-tunerkort er litt kewlt å ha hvis du har lyst å se tv på laptopen. For meg er det bare tull.

Hvis du hadde hatt noen linker, kunne vi gitt deg noen gode tips om hva som er bra og ikke bra. Siden du skal kjøpe laptop, tenker jeg på.

Endret av bono_head
Lenke til kommentar

Du spør om du trenger nettverkskort når du har valgt trådløst nettverk allerede.

Husk at du kjøper en bærbar pc. Det kan være lurt å ha nettverkskort i de tilfellene det er fastnett og ikke trådløst nettverk der du er.

Sånn sett så lønner det seg.

Det kommer an på bruken din. Hvis du kjøper bærbar fordi du vil sitte med denne hjemme i stua eller terrassen osv, og ikke bruker den aktivt ute, så vil jo ikke behovet være der. Litt opp til deg.

Lenke til kommentar

Jepp, du kan spille cder på begge datamaskinene. Hadde litt sansen for netshop sin laptop til 12500 kroner. Gode spesifikasjoner.

Noe av det jeg likte var blant annet at det var kun 1 512 brikke i stedet for 2 X 256 brikker. Det gjør det lettere å oppgradere til mer ram ved en senere anledning.

60 GB lagringskapasitet er også godkjent.

Nettverkskort trådløst og kablet, Firewire, Centrinomaskin, 1.7 Ghz. Alt i alt virker dette som en bra pc.

Cinet 1200C har jeg selv. Det er også en datamaskin med god ytelse, samtidig som viftestøyen ikke er påtrengende hvis du ikke spiller med den. Har i tillegg minnekortleser og høy oppløsning. Høy oppløsning er veldig kjekt for eksempel ved at du kan vise en nettside fullt ut, og ha messenger åpen ved siden av.

Har også gigabit nettverkskort slik at du har et lynkjapt nett hvis du kobler den i et nettverk. Anbefales hvis du har litt penger, og er ute etter å bruke dem.

Lykke til med kjøpet! Fortell oss gjerne hva du kjøpte.

Endret av bono_head
Lenke til kommentar

må bare være helt sikker før jeg legger så mye penger på bordet, så derfor lurer jeg på dette også:

- hva er forskjellen mellom disse trådløse nettverkskortene og hva burde jeg velge??: - Intel Wireless LAN Mini PCI Card ABG 11-54MBPs

- Intel Wireless LAN Mini PCI Card 54MBPs

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...