NeoGeo Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 Hei, jeg har ett Asus P4B533-E hovedkort med 2*256mb DDR samsung minnebrikker i. SiSoft sandra raporterer disse til å være PC2700 brikker. Jeg vurderer nå å kjøpe meg mer minne, må jeg da kjøpe samme type minne? Eller burde jeg byttet ut de gamle brikkene med noen helt nye? Er ikke helt sikker hva hovedkortet støtter av hastigheter Kan også nevne at PCU'en er moderat overklokket, så minnebrikkene må tåle det. Har bare en slot ledig på hovedkortet så det blir nok en 512mb brikke til, konkrete forslag takker jeg ja til (hint hint komplett.no) Lenke til kommentar
Elendil Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 Nei du må itj kjøpe ei rambrikke som er identisk med den du har. Lenke til kommentar
Chief_R-W Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Ville nok ha kjøpt en ny ram av samme fabrikant av de du har fra før. Kjøpte nye brikker her for en stund siden. Hadde en 512 Apacer og kjøpte en Twinmos Dual Pack 2x512 og prøvde å bruke Den 1 Apacer brikken sammen med Dual packen det gikk ikke men fungerte bra uten den så vil annbefale å finne ram av samme fabrikant som en har fra før. Lenke til kommentar
la-braa Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Hei. Jeg kjører Asus P4C800 E-Deluxe med 4 stk. 512mb parret Twinmos minne. Denne kombinasjonen har trolig kostet meg 4 harddisker. Jeg er selv på jakt etter nytt minne, og vurderer Patriot. Sjekk med Asus sine sider hvor mange brikker de tåler av de forskjellige typene de har testet. Feil kombinasjon kan føre til ustabilitet og i hverste fall at hardware kompopnenter tar kvelden. Har fått flere tilbakemeldinger på at Asus og Twinmos ikke er verdens beste venner. Det som ofte er synd er at det er vanskelig å feilsøke. Lykke til. (It's a jungle out there) Lenke til kommentar
NeoGeo Skrevet 9. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2005 Hmm, det hørtes ikke særlig bra ut. Bestilte en dual pack TwinMos brikker jeg Sende den tilbake på returretten før jeg prøver evt feiler?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå