Gå til innhold

Hvorfor er games199.com så usannsynlig billig?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For de som er intressert, er min sak om spill som ikke kom nesten avsluttet! Fikk mail av de om å oppgi mitt kontonummer så de kunne refundere penger for spill som ikke er mottatt (det hadde blitt borte i posten, noe som kan skje alle, mail kan også bli borte!)

Dermed er min konklusjon at det ikke er noe å utsette på playx.no eller styret av dette firmaet, og jeg har ingen betenkligheter med å handle hos de en annen gang (såfremt pengene blir refundert innen rimelig tid (som jeg anser å være maksimum 3-4 virkedager)) :!:

EDIT: Første linje vanskelig å lese, satte inn komma.

Endret av jalejale
Lenke til kommentar

Ett feiltrinn så er det full uthenging, nedslakt uten like. Jaja, er vel stort sett fjortiser som har hengt seg på her. For min del kommer jeg vel neppe å handle der siden jeg allerede handler på den billigste nettbutikken for spill (play.com), men de har jo tydeligvis et par fornøyde kunder også.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
For de som er intressert, er min sak om spill som ikke kom nesten avsluttet! Fikk mail av de om å oppgi mitt kontonummer så de kunne refundere penger for spill som ikke er  mottatt (det hadde blitt borte i posten, noe som kan skje alle, mail kan også bli borte!)

Dermed er min konklusjon at det ikke er noe å utsette på playx.no eller styret av dette firmaet, og jeg har ingen betenkligheter med å handle hos de en annen gang (såfremt pengene blir refundert innen rimelig tid (som jeg anser å være maksimum 3-4 virkedager))  :!:

EDIT: Første linje vanskelig å lese, satte inn komma.

oppfølging:

måtte purre en gang til før jeg fikk noe svar på dette..

Vi undersøker dette nærmere imorgen..

var svaret på den mailen... dagen etter skjedde det ikke noe!

3 dager etter fikk jeg denne mailen av en helt annen person, fra et firma som het Cinemax:

Har vært i kontakt med økonomi i Norge og de skulle undersøke hva som har skjedd, slik at du får en mail av dem iløpet av dagen.

javel tenkte jeg... den svarte jeg ikke på, det var jo ikke noe å svare...

dagen etter kom denne, denne gangen også fra en helt ukjent adresse:

Hei.

Da kan vi bekrefte at vi idag har overført kr. XXX,- til din konto.

Beløpet gjelder: Tilbakebet. av ordre nr. XXXXX på PlayX

pengene er nå på konto...

døm selskapene selv!

Endret av jalejale
Lenke til kommentar
Bare så synd at de fleste spillene på play.com ligger over 200 kroners-grensen!

skal heller aldri kjøpe spill mer, holder på å bygge hjemmekino (det ligger en yamaha-forsterker i sverige å venter på meg :D )... så det blir vel mest DVD'er, og jeg har merket meg hvilkene selskaper som eies av de samme som eier playx.com...

Lenke til kommentar

Hvis du skal kjøpe dvdfilmer så trenger du bare kunne to adresser (vel, tre egenlitg :p )

www.dvdstrax.com - Best på film i norden, har det meste og kan få tak i det meste. Bra service og rask levering. Prisene er også meget bra.

www.play.com - klart billigst. Mer er vel ikke å si om det.

www.adultdvdstrax.com - søsterselskapet til dvdstrax.com. Trenger vel ikke noe forklaring på hva slags dvdfilmer de selger ;)

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
Heisann.

Stakk en tur innom games199.com etter en annen link fra forumet her (gamer.no-delen) og kikka litt rundt. Det første som slo meg var at prisene var helt vanvittig lave her, og at utvalget heller ikke var så forfryktelig dårlig (ikke for en som setter pris på litt eldre spill i hvert fall).

Hvordan får de til dette? Er det noe muffens her? Ser jo man kan betale med payex og alt, så det skulle da ikke være noe merkelig med det. Jeg ble veldig nysgjerrig nå, for hvis prisene stemmer, og stedet er til å stole på, så skal jeg jammen begynne å sjekke dette stedet litt oftere!

:w00t: Ikke noe muffens, bare vanvittige gode avtaler med leverandører i Europa. Samtidig kjøper vi alltid opp i store kvanta slik at vi får store rabatter.

Betaling foregår via Payex, slik at all kredittkortinformasjon blir håndtert utenfor vår virksomhet. Det er en ekstra sikkerhet for både kunde og oss, og fungerer veldig godt.

Vi kunne forsåvidt tatt inn nyere titler, men helt nye titler koster mer enn 200,- NOK inn, og da blir det ikke så interessant når hensikten er å selge alt under 199,- pr. stk. Det er på grunn av denne tollgrensen...

Jungel: Det er godt mulig din oppsummering er konsis og sammenfattet, men man skal huske på at ikke alt man finner av informasjonen på nettet skal tas for god fisk. Dette er ingen kritikk av deg, for jeg vet hva man finner hvis man søker. Det er til å bli veldig oppgitt av, for det er for det meste enten rykter eller halvsannheter. :(

Kan man stole på noen som heter Robbestad til etternavn da :whistle: . Men fra spøk til revolver, så har jeg ingen erfaring med games199.com, men adressen hørtes litt "jalla" ut da...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...