Gå til innhold

Hvorfor er games199.com så usannsynlig billig?


Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Stakk en tur innom games199.com etter en annen link fra forumet her (gamer.no-delen) og kikka litt rundt. Det første som slo meg var at prisene var helt vanvittig lave her, og at utvalget heller ikke var så forfryktelig dårlig (ikke for en som setter pris på litt eldre spill i hvert fall).

 

Hvordan får de til dette? Er det noe muffens her? Ser jo man kan betale med payex og alt, så det skulle da ikke være noe merkelig med det. Jeg ble veldig nysgjerrig nå, for hvis prisene stemmer, og stedet er til å stole på, så skal jeg jammen begynne å sjekke dette stedet litt oftere!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, muffens og muffens. En kjapp sjekk avslører i hvert fall at det er den "beryktede" gründeren Øivind Robbestad som står bak denne butikken. Mannen har gjort seg godt kjent blant spekulanter, som en fyr som er mest interessert i å fylle lommeboken sin mest mulig på kortest mulig tid, for deretter å trekke seg ut og overlate en masse dritt til andre. Kjenner ham dog ikke selv, så jeg bare refererer det jeg har funnet av info, meget kort og konsist sammenfattet :)

 

For ordens skyld: Dette betyr for all del ikke at det foregår noe muffens i kriminell forstand med games199.com.

 

EDIT: Her har du en oversikt over hele "Cinemax-imperiet" til Robbestad: http://www.clubcinemax.com/

Endret av Jungel
Lenke til kommentar
Heisann.

 

Stakk en tur innom games199.com etter en annen link fra forumet her (gamer.no-delen) og kikka litt rundt. Det første som slo meg var at prisene var helt vanvittig lave her, og at utvalget heller ikke var så forfryktelig dårlig (ikke for en som setter pris på litt eldre spill i hvert fall).

 

Hvordan får de til dette? Er det noe muffens her? Ser jo man kan betale med payex og alt, så det skulle da ikke være noe merkelig med det. Jeg ble veldig nysgjerrig nå, for hvis prisene stemmer, og stedet er til å stole på, så skal jeg jammen begynne å sjekke dette stedet litt oftere!

:w00t: Ikke noe muffens, bare vanvittige gode avtaler med leverandører i Europa. Samtidig kjøper vi alltid opp i store kvanta slik at vi får store rabatter.

 

Betaling foregår via Payex, slik at all kredittkortinformasjon blir håndtert utenfor vår virksomhet. Det er en ekstra sikkerhet for både kunde og oss, og fungerer veldig godt.

 

Vi kunne forsåvidt tatt inn nyere titler, men helt nye titler koster mer enn 200,- NOK inn, og da blir det ikke så interessant når hensikten er å selge alt under 199,- pr. stk. Det er på grunn av denne tollgrensen...

 

Jungel: Det er godt mulig din oppsummering er konsis og sammenfattet, men man skal huske på at ikke alt man finner av informasjonen på nettet skal tas for god fisk. Dette er ingen kritikk av deg, for jeg vet hva man finner hvis man søker. Det er til å bli veldig oppgitt av, for det er for det meste enten rykter eller halvsannheter. :(

Endret av sven_anders
Lenke til kommentar
Ingen som har erfaringer fra handel hos games199.com da?

:yes: Jeg har vært innom der nonen ganger. Kjøpte et par spill til Xboxen min, Alias og XIII. Spillene kom etter ca. en uke, så det synes jeg var greit.

 

#ting går sikkert veldig raskt og bra når ein sitter på same ip som dei som jobber i firmaet#

Endret av Jankee
Lenke til kommentar

De er kanskje usannsynlig billig i forhold

til sine egne "normalpriser", men disse

er mer villedende enn veiledende.

De har f.eks. oppgitt "normalprisen"

til Neverwinter Nights til 298, og tar selv

139, og det virker jo i utgangspunktet

billig, men sist jeg var på elkjøp lå NWN

i kassen med gamle spill til 99.

Lenke til kommentar

Først og fremst må jeg få si at innlegget til sven_anders hadde absolutt null verdi for meg. Sier seg selv at poster fra folk som jobber i/har tilknytning til nettbutikken går inn i ene øret og ut av det andre.

 

For det andre merka jeg meg dette med førprisene dems med en gang, de hang jo ikke på grep i det hele tatt, og hadde null verdi med tanke på inntrykk av gode tilbud. (Det klarte for så vidt de billige spilla å sørge for helt alene, førprisene bare senket integriteten litt igjen.)

 

Utover dette så blir det vel som med andre nettbutikker som har kjørt samme leksa før (eller som har hatt samme bakgrunn/samme type bakmenn); at de går bra til å begynne med for så å forsvinne i sin egen sky av muffinser. Helt til TV2 Hjelper Deg banker på døra igjen. :p

Lenke til kommentar
Først og fremst må jeg få si at innlegget til sven_anders hadde absolutt null verdi for meg. Sier seg selv at poster fra folk som jobber i/har tilknytning til nettbutikken går inn i ene øret og ut av det andre.

 

For det andre merka jeg meg dette med førprisene dems med en gang, de hang jo ikke på grep i det hele tatt, og hadde null verdi med tanke på inntrykk av gode tilbud. (Det klarte for så vidt de billige spilla å sørge for helt alene, førprisene bare senket integriteten litt igjen.)

 

Utover dette så blir det vel som med andre nettbutikker som har kjørt samme leksa før (eller som har hatt samme bakgrunn/samme type bakmenn); at de går bra til å begynne med for så å forsvinne i sin egen sky av muffinser. Helt til TV2 Hjelper Deg banker på døra igjen. :p

hva er poenget ditt med denne posten?

 

masse svada med null innhold :thumbdown:

 

hvis du ikke ser nytten i at ansatte i nettbutikker følger med i disse fora, så ville jeg lest en del gamle innlegg her så ser du veldig fort nytten i det

Lenke til kommentar
Ikke noe problem i at nettbutikker uttaler seg her, men når de deretter opprettet en bruker (Marita74) for å reklamere for seg selv faller det ikke i god jord..

Dere har undersøkt og funnet ut at det er en ansatt som har gjort det?

 

Eller er det bare det at hun tilfeldigvis ikke hadde registrert seg tidligere, og så kom med en rosende post om butikken?

Lenke til kommentar
Noen andre som synes det er litt tilfeldig med postcounten til marta74 og hennes gode omtale av denne nettbutikken ?

:hmm:

:D Det var jo et godt forsøk i hvertfall. De kunne kanskje ventet ett par dager før de fant på noe sånt....

Endret av fujifrik
Lenke til kommentar
Noen andre som synes det er litt tilfeldig med postcounten til marta74 og hennes gode omtale av denne nettbutikken ?

:hmm:

:D Det var jo et godt forsøk i hvertfall. De kunne kanskje ventet ett par dager før de fant på noe sånt....

faktisk var det på tide at dette skjedde igjen, begynner å bli en stund siden sist nå

 

troverdigheten til games199 er med andre ord borte :no:

Lenke til kommentar
Regner med at de har sjekket IP-en, de pleier å gjøre det før de uttaler seg såpass strengt. Isåfall... Ikke akkurat flatterende for driften av den nettsiden.

Er derfor jeg spør...

 

Det er veldig mange her som ser ned på medlemmer med få poster, og spesiellt hvis de ikke bruker første posten til å kritisere noen... Og når det atpåtil er er en fra hw.no som sier det...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...