Skribenten_ Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 (endret) hva er foskjell på centrino M og pentium M.. hvilket bærbar pc burde jeg gå for.. en med centrino M eller pentium M? og på noen 9700 kort så står det enten 128 MB ram og 128MB vram... hva er forskjell for på da Endret 3. mars 2005 av janern21 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 (endret) Det er strengt tatt ikke noe som heter Centrino M, tror jeg, det heter bare Centrino. Det er en betegnelse som Intel har gitt til et oppsett med et visst brikkesett, gitte prosessorer og Intel's trådløse løsning. Prosessorene i dette oppsettet kalles Pentium M. Så Pentium M er prosessoren som brukes i Centrino-baserte maskiner, om du vil. Men folk flest ser ikke forskjell på Pentium M og Pentium 4 og hva det måtte være, derfor foretrekker mange forhandlere og mediafolk å bruke Centrino-begrepet til å beskrive maskinene. Derfor ser du folk snakke om "Centrino-prosessorer", selv om dette ikke er riktig. Merk: Du kan ha en maskin med Pentium M som formelt ikke er en Centrino-maskin, fordi den ikke bruker Intels trådløse løsning. Men en Centrino-basert maskin har alltid en Pentium M prosessor. Geir Endret 3. mars 2005 av tom waits for alice Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 Glemte det andre spørsmålet: RAM og VRAM står for det samme i dette tilfellet, tror jeg. Kortet har VRAM. Noen leverandører bryr seg bare ikke om den teoretiske forskjellen og sier bare RAM. Geir Lenke til kommentar
Skribenten_ Skrevet 3. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2005 Glemte det andre spørsmålet: RAM og VRAM står for det samme i dette tilfellet, tror jeg. Kortet har VRAM. Noen leverandører bryr seg bare ikke om den teoretiske forskjellen og sier bare RAM. Geir takk skal du ha.. er litt lost på det når det gjelder data og sånt.. men prøver og lære. skal snart ha meg en bærbar.. tror jeg går for en kjent merke PC som fujitsu simens eller noe.. aopen og cl56 ser litt skralle ut spør du meg. Lenke til kommentar
claus erik Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 men det også endel bærbare som har Celeron M prosessor. Disse er ganske mye dårligere enn Pentium M prosessorer med samme GHz. Pris diff er rundt 1000 kr tror jeg. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 Det er sant. Disse mangler dessuten SpeedStep og bruker mer strøm. Og maskiner med Celeron M skal strengt tatt ikke kalles Centrino, selv med riktig brikkesett og wireless. Men igjen ser du det overalt. Geir Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 (endret) Centrino er betegnelsen på maskiner med et bestemt brikkesett fra intel, pentium m cpu og intel nettverkskort. Så det finnes dermed ikke noe som heter Centrino CPU. Derimot finnes det også celeron-m, men maskiner med denne cpuen får ikke betegnelsen centrino maskin. Noen benytter bare betegnelsen RAM for å angi størrelsen til minnet på skjermkortet. VRAM er den egentlig betegnelsen på ramtypen på grafikkortet. Så dette er det samme, så lenge kortet er det samme. Endret 3. mars 2005 av sesteen Lenke til kommentar
westa Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 takk skal du ha.. er litt lost på det når det gjelder data og sånt.. men prøver og lære. skal snart ha meg en bærbar.. tror jeg går for en kjent merke PC som fujitsu simens eller noe.. aopen og cl56 ser litt skralle ut spør du meg. Fujitsu Simens har en modell som er helt lik til Aopen 1556 ( og utseendemessig 1557), Amilo Pro V2000. Da er det bedre å kjøpe Netshop sin 1557 ...... og billigere Lenke til kommentar
Panofix Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 takk skal du ha.. er litt lost på det når det gjelder data og sånt.. men prøver og lære. skal snart ha meg en bærbar.. tror jeg går for en kjent merke PC som fujitsu simens eller noe.. aopen og cl56 ser litt skralle ut spør du meg. Du har tydeligvis problemer med å sette ett punktum Ikke lag sak av denne posten - det var bare ment som et tullete kompliment Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå