Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløst nettverk bak thomson-ruter fra NGT?

Anbefalte innlegg

Jeg har en Dlink-D624 trådløs ruter og ADSL fra NextGenTel, gjennom en Thomson-ruter. Fra NGT fikk jeg bare beskjed om at de ikke supporterte tredjeparts hardware når jeg spurte om tips hvordan jeg kunne få dette til å funke, så prøver jeg lykken her i steden.

Hvordan kan jeg lettest få dette til å funke? Jeg vil ha et trådløst nett for bærbar etc og en gigabit switch koblet i trådløs-rutern for stasjonære maskiner. Rekkefølgen blir thomson -> dlink-624 -> gigabit swtich. Hva skal jeg slå av og hvor for at jeg får et nett? Nå får jeg 10.0.x.x fra thomson-rutern og 192.168.0.x fra D-624. Jeg spiller en del og har forstått at det kan bli noe kødd om det er to rutere som driver å "natter" så hvor skal jeg slå av NAT? På WAN sia får D-624 10.0.0.2 og LAN 192.168.0.1. DHCP-servern i D-624 deler ut til resten av lanet og dette fungerer flott.

Glad for alle tips eller råd dere kan komme med. Har fått internet-forbindelsen idag, men det trådløse nettverket har vært operativt en stund så om det er noe jeg kan slå av i thomson-rutern og beholde resten av oppsettet mitt hadde det vært best.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...