Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

En skikkelig dum historie

Anbefalte innlegg

Jepp. Må bare dele dette med karene:

Skulle dra fra jobb i går, og så en solid oljeflekk under bilen.

"I innerste Helv...." tenkte jeg, og åpna panseret, for å oppdage at det var oljesprut av fersk opprinnelse i motorrommet.

"Toppakninga! Svarte fa...,dette har jeg så absolutt ikke råd til nå!"

Kjørte hjem, og stussa litt over at bilen gikk helt normalt, og eksosen så helt normal ut også. Brukte hele kvelden på å fundere, og lese i Haynes (det var altfor kaldt til at jeg gadd å sprenge blodkar og få skiveutglidninger bøyd over motoren) Fant ingen annen forklaring enn at toppakninga, eller i beste fall toppdekselpakninga hadde tatt kvelden.

Planla en tur innom et verksted før jobb i dag, men dro innom en bensert først. Åpna panseret, og i fullt dagslys ser jeg nærmere på elendigheta. Finner til slutt ut at oljespruten ser ut til å komme fra dip-stickrøret. Jeg bøyer meg nærmere og setter øya i haukemodus, og ser at dip-sticken ikke er trykt helt ned i røret.

"Jaha, ja....dette kan jo faktisk være løsninga", tenker jeg og stapper den på plass (måtte bøye litt for å få den til å holde seg på plass). Sjekker motorrommet etter en fem km tur. Ingen fersk olje noe sted. Hurra!

En skikkelig, SKIKKELIG bra start på dagen, verken mer eller mindre!

T'Weed

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...