Gå til innhold

Blåskjerm ved installering av XP på usb-disk

Anbefalte innlegg

Jeg får rett og slett ikke til denne bærbare maskina til en ansatt her jeg altså. :cry:

Ingenting fungerer som det skal! Ok, denne bærbare maskina til den ansatte fikk virus, viruset fjerna en viktig fil for å kjøre Windows.

Så nå skal jeg installere Windows XP på en ekstern disk for å så boote fra den og forhåpentligvis redde det som finnes på den bærbare maskina.

Men jeg får bare blåskjerm! Hver eneste gang! Partisjonen er på rundt 150 GB og i NTFS. Jeg har greid å startet den første delen av installasjonen, men når det er tid for å restarte sånn at installasjonen kan komme igang, får jeg denne meldingen i blåskjerm:

"Det er oppdaget et problem, og windows er avsluttet for å hindre skade på datamaskinen. Hvis dette er første gang du ser denne feilmeldingen bla bla bla.

Utfør virussjekk på datamaskinen. Fjern alle nylig installerte harddiskstasjoner eller drivere for harddiskstasjoner. Kontroller at harddiskstasjonen er riktig konfigurert og avsluttet. Kjør Chkdsk /f for å se etter skader på harddiskstasjonen, og start maskinen på nytt.

Teknisk informasjon: *** STOP: 0x0000007B (0XF894B640, 0XC0000034, 0X00000000, 000000000)

:no:

Noen som har opplevd noe lignende?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...