P4niX Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 Har fått i oppgave å fikse en virusinfisert pc. Trodde først det var blaster viruset det var snakk om siden det popper opp et vindu som teller ned 1 min før pcen restarter. Men har kjørt både blasterfix og sasserfix uten at de har funnet noe. Os er win2k pro og det er umulig å få kjørt windows update uten at nedtellingsvinduet kommer, pga oppdatering tar 2 timer da pcen bare har en isdn-linje. "Shutdown -a" i kjør eller command fungerer heller ikke. Har også deaktivert restarting dersom det er feil i rpc protokollen under "tjenester". Å formatere er absolutt siste utvei siden denne pcen har viktige programmer installert, og disse vil det bli vanskelig å få lagt inn på nytt. Alle råd mottas med stor takk. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 (endret) Shutdown -a hjelper ikke hvis du har sasser.... Prøv denne: shutdown -i og hvis det hjelper så har du sasser likevel... Edit: linken http://securityresponse.symantec.com/avcen...asser.worm.html Endret 3. mars 2005 av jarmo Lenke til kommentar
P4niX Skrevet 3. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2005 Shutdown -a hjelper ikke hvis du har sasser....Prøv denne: shutdown -i og hvis det hjelper så har du sasser likevel... Edit: linken http://securityresponse.symantec.com/avcen...asser.worm.html Samme om jeg bruker "shutdown -a" eller "shutdown -i" får jeg beskjed om at den ikke finner filen eller noe lignende. Har scannet med den sasser fixen uten at den fant noe. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 Tipper en av disse: W32.Nimos.Worm W32.Sasser.E.Worm (Lsasss.exe) W32.HLLW.Lovgate.C@mm Lenke til kommentar
danno_O Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 Tipper en av disse: W32.Nimos.Worm W32.Sasser.E.Worm (Lsasss.exe) W32.HLLW.Lovgate.C@mm Du sa det jeg skulle si! Lenke til kommentar
Xavier878 Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 Når vinduet popper opp kan du prøve å skru klokka tilbake, (kanskje ett år eller to) fordi vinduet går etter klokka og ikke innebygd tidsteller!! Imens kan du oppdatere Windows med windows update! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå