Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Mister tilkoblingen til SMC Barricade.

Anbefalte innlegg

Jeg har problem med tilkoblingen mellom et SMC G-nitro pci kort og SMC's Barricade router.

Tilkoblingen detter ut med noen minutters mellomrom, holder seg slik mellom 5-100 sekunder om gangen.

Har prøvd forskjellige instillinger på begge sidene, avstanden er rundt 50m med ca. fri sikt, dvs 2 vinduer.

Signalet ser ut til å variere fra 20-60%

Er noe ødelagt må jeg snakke med komplett og få sendt det i retur.

Endret av felzius
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Husk at antennene på routeren og antennen på nettverkskortet må stå parallellt med hverandre, ellers vil signalet svekkes og du kan oppleve å dette ut som du sier.

Jeg har prøvd flere varianter her, men routeren har for det meste stått rolig. antenne peker oppover, slik som på bildet ^^

Fra pcen har jeg altså prøvd de fleste retninger. Den som er mest stabil for øyeblikket er om den peker omlag direkte på selve routeren!

Vurderer å kjøpe meg 6 dBi dir. antenne, men om problemet ligger andre steder må jeg få analysert dette først.

Lenke til kommentar

Les litt på følgende nettsted:

http://www.dslreports.com/forum/smc

Mine erfaringer med SMC tilsier at det er noen grep for å bedre stabiliteten, uten at disse grepene i utgangspunktet er spesielt logiske.

Hvis du ikke allerede bruker mac-filtrering bør du slå den på, dette kan bedre stabiliteten (av en eller annen grunn).

Tips 2 i samme genre:slå på brannmuren

mvh

IP

Lenke til kommentar

Siden det er ca. 50 meter mellom så er det i grenseland for hva slikt utstyr er laget for, spesielt når det er yttervegger mellom (siden du sier 2 vinduer går jeg ut fra at det er 2 forskjellige bygg som routeren og PC-en står i).

Men hvis antennene peker rett mot hverandre med spissene vil signalet går rett til værs. Se for deg at radiosignalet stråler ut fra antennen omtrent som en smultring, så er det lettere å posisjonere antennene overfor hverandre.

Edit: Det med ekstern antenne hjelper lite hvis det alikevel er et av produktene som ikke har lang nok rekkevidde til å få sendt signalet i retur. Altså må du kanskje ha ekstern antenne på både router og nettverkskort.

Endret av Spirograf
Lenke til kommentar

Når den står rett opp ^^

ITavisen.no speedometer resultat:

IP-adressen xx.xxx.xxx.xxx lastet ned 954990 Bytes

på 21.719 sekunder.

Nedlastingshastighet: 352 kbit/s.

Når den peker mot routeren

på 17.203 sekunder.

Nedlastingshastighet: 444 kbit/s.

Dette var uten å la den stabilisere seg litt :-P før jeg oppdaterte firmware etc, var hastigheten fdm. over 1800 kbit, nå ligger den rundt 1000 til vanlig.

Endret av felzius
Lenke til kommentar

Faktisk, flyttet maskinen litt bakover, fra vinduet, med antenne pekende mot router,

på 6.515000000000001 sekunder.

Nedlastingshastighet: 1173 kbit/s.

Takker IP for rimelig svar ^^ Får se om det stabiliserer seg eller ei.

Lenke til kommentar

Neida, gjorde ikke det.

Fortsetter å miste forbindelsen med router, men nå er det mer tilfeldig, og ikke hvert tiende sekund og lignende.

Jeg blir sprø. Tok lang tid etter at jeg skaffet routeren før jeg fikk tillatelse til å koble den til skolenettverket, men jeg regner med å få få erstattet den e.l om den ikke fungerer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...