CAT-scan Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 Kan noen gi meg et konkret sted i Oslo sentrum som selger isopropanol? Hva er forresten best å bruke når man renser kjerner? Jeg tenkte først på Q-Tips, men de er det vel ratt lim på (de må jo feste bomullsdottene). Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 Sjekk på en bensinstsjon. Spør etter kondensfjerner og les bakpå flasken. De fleste selger blå isopropanol som kondensfjerner, og aner ikke hva isopropanol er. Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 3. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2005 Skriver de tilfeldigvis 2-propanol bakpå flasken også? Snoka litt på den lokale bensinstasjonen i går skjønner du. Der fant jeg (noe som sikkert var kondensfjerner, merka meg ikke hva det var) ei flaske som det sto 2-propanol bakpå. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 2-propanol og isopropanol er akkurat det samme ja. Bare kjemiske navnet, dvs. basert på isopropanylalkohol. Lenke til kommentar
dostojevski Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 (endret) Et annet bra tips er malerforretninger. Kjøpte en LITER for et par år siden, gav vel snaut femtilappen for den. NB: I tillegg til å fjerne goop er isoprop YPPERLIG til å fjerne seigt ekkelt fettbelegg i dusjen! (Men ikke si noe til Blekkulf og vennene hans...) Endret 3. mars 2005 av dostojevski Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 3. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2005 (endret) Hehe, får karre meg til en maleforretning jeg da. Ahh, i dag blir det fæst, skal endelig nappe av den satans NB-kjøleren på ASUS A8N SLI Deluxe kortet mitt. Peise på en skikkelig Zalman passiv kjøler. Så blir det endelig fred å få Endret 3. mars 2005 av CAT-scan Lenke til kommentar
Veitafan Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 Jeg har bestillt meg Artic Silver 5 goop. Jeg har aldri hadd goop før, MÅ jeg vaske med isopropanol? eller holder det bare med f.eks. vann eller sprit? Lenke til kommentar
noseh Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 http://overklokking.no/guides/goopguide/index.html Lenke til kommentar
HellKicker Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 et annet kjekt aspekt (off-topic, derimot), er at isopropanol (propan-2-ol) er i stor grad sammenlignbar med etanol (a.k.a. "sprit"). Dette gjelder også den berusende effekten Isopropanol er farlig i større mengder, og pass opp for tilsatt brekningsmiddel Ellers er det seff kjempe til å løse opp det meste med, etc (må prøve å holde meg LITT innenfor topic, her!) Lenke til kommentar
Deuce Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 Kan noen gi meg et konkret sted i Oslo sentrum som selger isopropanol? Hva er forresten best å bruke når man renser kjerner? Jeg tenkte først på Q-Tips, men de er det vel ratt lim på (de må jo feste bomullsdottene). Q-Tips er flott og bruke kombinert med isopropanol som er kondensfjerner. Kondensfjerner får du kjøpt på din nærmeste bensinstasjon for 15-20kr. Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 (endret) Jeg har bestillt meg Artic Silver 5 goop. Jeg har aldri hadd goop før, MÅ jeg vaske med isopropanol? eller holder det bare med f.eks. vann eller sprit? ikke vann! vanlig sprit og isopropanol er vel ikke så langt fra hverandre så det burde vel gå greit? men man kan likevelle kjøpe seg en liter isopropanol først som sist Endret 5. mars 2005 av TrulZern Lenke til kommentar
underground Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 Biltema har isopropanol Lenke til kommentar
Veitafan Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 Jeg var på Shell i dag og kjøpte meg 2dl kondensfjerner for den nette sum 15kr... Lenke til kommentar
noseh Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 Jeg har bestillt meg Artic Silver 5 goop. Jeg har aldri hadd goop før, MÅ jeg vaske med isopropanol? eller holder det bare med f.eks. vann eller sprit? Om du skal bruke teknisk sprit, så anbefales ikke white-spirit, side det da vil legges igjen et lite fett-lag, og man kan altså få motsatt effekt Lenke til kommentar
skille Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 Ikke for å dra dette langt off-topic, men hvordan ville god gammeldags hjemmebrent virka? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå