Gå til innhold

Problemer med montering av ny skjermkortkjøler

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har akkurat kjøpt meg en AC skjermkortkjøler, VGA Silencer NV 5 til mitt Gainward GeForce 6800GT 256MB GS GDDR3 AGP, "Ultra/2400 Golden Sample”. Problemet er at kjøleren har en vifte som suger inn kjøleluften fra innsiden av kabinettet og blåser den ut i bakkant. Denne ”eksosporten” kommer i konflikt med ”festeplaten” på kortet fordi denne er så bred at den okkuperer to slotter i kabinettet og stenger derfor for utblåsning av luft. Er det noen som har vært borti dette og har en fornuftig løsning på hvordan dette kan ordnes. Vil helst ikke ødelegge den originale platen på kortet. Litt vanskelig å forklare, men jeg håper dere forstår hva jeg mener. :hmm:

Link til kjøler:

Microplex

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
PCI sporet ved siden av AGP må være ledig, og platen bak dette PCI sporet fjernes. Da skulle NV Silencer få "fri eksos".

Eller har jeg missforstått problemet ditt?

Tror du har misforstått.....Slik jeg forstår der er det "kortets" festebrakett som opptar to PCI plasser.....

Litt vanskelig det der ja, slik jeg ser det er eneste løsnig og modde brakettet på kortet "bore noen hål i den". Men du bør nesten høre med de som har samme type kort/ "festemetode" og som har montert samme kjøler.... :hmm:

Endret av Blue--Sky
Lenke til kommentar

Har du noen andre skjermkort som har tilnærmet lik plate som kan brukes til donasjon? Hvis ikke så er jo saging en mulighet, eller som andre foreslår.. bore (flere) hull til utblåset.. Bare sørg for å gjøre det pent og med nok kapasitet til å kvitte seg med luften som skal ut:)

Blikk/platesaks er et fint verktøy til denne jobben.

Edit: Holdt på å glemme datanerdens beste venn... Dremmel :D

Endret av hart
Lenke til kommentar

Tror nok du må kutte litt i plata, har tilsvarende dobbelt-plate på kortet mitt, og den sitter godt fast der.

Hva er støynivået på denne kjøleren vs den originale? vil gjerne bytte ut mitt og, det er den mest støyende komponenten i PC'n :thumbdown:

Lenke til kommentar

har hatt AC silencer i noen mnd og byttet nettopp til zalman VF700-Cu... Silencer`n startet å bråke etter en stund. Zalman er derimot musestille.... på 5v.

Men system temp går seff opp når den varme luften ikke blåses ut;)

Lenke til kommentar

Hei

Hadde samme problemet som deg tidligere. Skulle montere samme kjøler til mitt 6800 Ultra. Jeg var litt utålmodig og staret opp uten å lage plass til "utblåsningen" bak. Dette var en kjempetabbe, noe som medførte at lydkortdelen på hovedkortet ble overopphetet og sluttet å fungere :cry: (Måtte kjøpe eget lydkort pga. dette)

Det jeg gjorde til slutt var å sage festebraketten i to. Så nå er det helt åpent der hvor "eksosen" kommer ut. Egentlig litt tåpelig at det var eneste løsning, menmen..

EDIT: Jeg er forøvrig veldig fornøyd med denne kjøleren, så langt.

Endret av Nugget
Lenke til kommentar
Tror nok du må kutte litt i plata, har tilsvarende dobbelt-plate på kortet mitt, og den sitter godt fast der.

Hva er støynivået på denne kjøleren vs den originale? vil gjerne bytte ut mitt og, det er den mest støyende komponenten i PC'n :thumbdown:

Jeg har ikke fått prøvd den ennå, men i følge produsent skal det være stor forskjell. Det er en god ting for den gamle bråker noe grusomt!! Skal visstnok kjøle bedre og. Blir nok enten borring eller saging i festebraketten i kveld. Håper det går greit og at kjøleren leverer det den lover Takk for hjelpen til alle! :)

Lenke til kommentar

Dette er fra Arctic Cooling sin hjemmeside:

The exhaust from the cooler is blocked by the two-slot back plate of my original 6800 card. How can I make your cooler compatible to this card?

We do have a replacement bracket for the 6800 series to solve the double bracket issue. Please request for such a bracket from your local dealer.

Lenke til kommentar

Litt offtopic men klarer ikke å dy meg...

Installerte for 10 min. siden vga silencer 4 for mitt x800 (viva modda til 16 pipes) Helt rått. Før hadde jeg 80-85c etter litt Doom III spilling, nå har hadde jeg maks 60c. :D

Endret av jasco
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...