pianoforte Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 Hvordan kan jeg definere en minimumshøyde i CSS? Jeg har prøvd med min-height, men det fungerte ikke. Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 min-height: 100%; height: auto !important; Lenke til kommentar
Mira Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 IE støtter dessverre ikke min-height taggen Lenke til kommentar
mohuhau Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 min-height: 100%; height: auto !important; Må ha med height: 100%; også skal det funke i IE. Må legges etter height: auto !important; Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 min-height: 100%; height: auto !important; Må ha med height: 100%; også skal det funke i IE. Må legges etter height: auto !important; Det stemmer..!! jeg glemte å ta med den.. takk for at du sa ifra.. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 En fullstendig standarisert modell: min-height: <høyde>; height: auto !important; height: <høyde>; Lenke til kommentar
pianoforte Skrevet 3. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2005 Dette virker ikke i Safari i Mac OS X. Hadde jo vært enkelt med tabeller, men jeg vil ikke blande inn det i siden min som er basert på div-tagger. Finnes det noen annen måte? Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 Da drar du til: min-height in Safari Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 For å få minimumshøyde på et blokkelement i IE er denne metoden å foretrekke over !important-deklarasjonsmetoden: #element { min-height: 500px; _height: 500px; } Lenke til kommentar
kroekkete Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 For å få minimumshøyde på et blokkelement i IE er denne metoden å foretrekke over !important-deklarasjonsmetoden: #element { min-height: 500px; _height: 500px; } Hva gjør egentlig _height ? Mvh Primaxx Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 IE er den eneste nettleseren som leser "_height" som "height", og dette kan brukes til å servere forskjellige verdier til de ulike nettleserne. Lenke til kommentar
kroekkete Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 (endret) IE er den eneste nettleseren som leser "_height" som "height", og dette kan brukes til å servere forskjellige verdier til de ulike nettleserne. Aha! Kjekt å vite... Fungerer det på annet enn height også? Endret 3. mars 2005 av primaxx Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 Fungerer på alle egenskaper, så vidt som jeg vet. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 oioi, lært noe nytt idag også! funker det med alle IE versjoner el? ut å endre kode Lenke til kommentar
mohuhau Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 _height: er ikke gyldig i css og kan brekke nettlesere som følger standardan korrekt. Dersom du ikke vil bruke !important kan du heller bruke andre hacks som f.eks voice-family eller > eller bare servere ie sitt eget stilsett med conditional comments (norsk oversettelse?) Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 (endret) _height: er ikke gyldig i css og kan brekke nettlesere som følger standardan korrekt Gjør litt bakgrunnsarbeid før du kommer med sånne uttalelser neste gang Syntax and Basic Data Types Validatoren sjekker for gyldig CSS2, og ikke CSS2.1. Derfor får du en feilmelding som sier at egenskapen _egenskap er feil, men '_' skal ikke regnes med. Endret 4. mars 2005 av SirIce Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 uten at denne tråden(også) skal skli ut: kan man bruke fx -o-height: auto; ? hva er egentlig ambefalt? Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Underscore er den eneste metoden som fungerer som en hack, som jeg vet om. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå