Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Dc++ og Nedlasting?

Anbefalte innlegg

Hey!

Jeg er en liten noob som har fådd seg 8mbit.

Så nå skal jeg laste ned noe fra dc++ men det går jo treigere en når jeg hadde 1mbit.

Så jeg lurer på kan det ha noe med portene? vilke porter skal jeg åpne til Dc?

Å til dem som har echo? hva er sånn ca snitte på nedlastingen?:p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, du har jo ikke noe garanti for at du skal få lastet ned ting kjemperaskt, som sagt så kommer det an på den du prøver å laste ned fra, har ikke han/hun mulighet for å yte 8 mbit/s ut, så får du ikke lastet ned så fort...

Jeg vil anbefale deg å kjøre i Active mode, da må du ha porter åpne, kjører du i Passive mode kan du ikke laste ned fra brukere som er i Passive mode...

Du kan selv velge hvilke porter du vil bruke, for eksempel port 540 (TCP) og port 541 (UDP). Du åpner disse i ADSL-ruteren, så går du inn i DC++ under File > Settings... > Connection Settings

Under TCP porten fører du inn 540 (eller den porten du valgte)

Under UDP porten fører du inn 541 (eller den porten du valgte)

Om du ikke vet hvordan du skal åpne portene så kan det enten gjøres via telnet, eller via endring.nextgentel.no

Om du ikke har fylt ut IP adressen (under Connection Settings den også), da fyller du ut den (den eksterne IP adressen, den du har ute på nettet ;-) ) eks. 80.20x.xx.xxx

Lykke til...

Endret av pcfreak
Lenke til kommentar

Har ikkje opplevd at DC++ går treigt å grunn av porter. Enten går det så fort det kan eller så går det ikkje i heile tatt.

Å være i Active Mode er ein fordel, sidan du får tilgang til alle andre som har Active også, deriblandt mange med kraftige linjer.

Når du søker, så må du finne dei med best linje og færrast plasser. LAN (T3) og 2\2 slots er eit eksempel på ein brukar du kan få god fart frå, men du kan og få under 1 kB\s, så du må berre prøve deg fram.

Lenke til kommentar
Jeg lastet ned en fil med gjennomsnittsfart op 19 MByte i sek. for to dager siden i DC++ på en 1400 Kbitps-linje.

Det må ha vært en bugga fil.

Har gjort det selv før. Men som selvfølge, så fungerte ikke filen ? ;)

Lenke til kommentar
Jeg lastet ned en fil med gjennomsnittsfart op 19 MByte i sek. for to dager siden i DC++ på en 1400 Kbitps-linje.

Det må ha vært en bugga fil.

Har gjort det selv før. Men som selvfølge, så fungerte ikke filen ? ;)

Klarte å lastne ned 700 MB på 30 sekunder en gang med 728 linje :!:

Og den fungerte ikke så klart! :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...