Gå til innhold

Problemer med høy oppløsn. med Radeon 9800

Anbefalte innlegg

Hei! Opplever problemer ved bruk av skjermoppløsning fra 1280x1024 og oppover. 1280x960 fungerer fint. Problemet er at skjermen "cropper" bort store deler av nedre og høyre kant. Dvs. at jeg ser kun ca. 70% av bildet når jeg bruker 1600x1200. Helt ubrukelig i spill. Når jeg er i Windows scroller skjermen når jeg flytter musen til kanten, irriterende like fullt.

Jeg har Radeon 9800pro og skjermen er en 21" CRT. La nettopp inn de nyeste driverene til kortet. Jeg hadde ikke disse problemene på en annen PC som jeg brukte samme skjerm på, så den er ikke problemet.

Noen som vet hva som kan være galt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg antar at det var forsjellige type grafikkort i de 2 pc'ene du testa med.

Prøv å still inn skjermen tilbake til fabrikkinstillinger, den sansynlige årsaken er at i 1280+ er det fordi den gammle skjermkortet instillinger ikke passer 9800 og dermed får du kutt i bildet.

test dette først og funker ikke dette kan vi prøve noe annet etterpå :)

Lenke til kommentar

hehe kom på noe annet når jeg leste posten din EN gang til.

gå inn i instillingene på ati kontrollpanelet

velg

Displays

monitor

maximum resolution

sett denne til 1600x1200 samt den frekvensen skjermen din støtter i den oppløsningen.

Tipper dette fikser saken :)

Lenke til kommentar

Tusen takk for hjelp. Det var ikke helt det som skulle til, men du ledet meg til riktig sted. Maximum resolution tingen reduserer bare max. oppløsning du får velge i windows, men gjorde ikke noe med problemet mitt. Det som derimot fikset problemet var å slå av "Use DDC Information" på samme side, hva nå det er for noe. Men nå virker det :) Thx :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...