Nostalgisk Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 (endret) Nå har jeg noen bilder av den nye båten fra pinsehelgen: Endret 1. juni 2010 av SLIguy Lenke til kommentar
Responsive Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Den var jo faktisk grise-fin Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 (endret) Tusen takk. Vi er veldig stolte av den. Båten fikk mye oppmerksomhet i havna og på sjøen. Flere som viste mer enn litt interesse for denne båten. 3 folk spurte om å få komme ombord for å ta en nærmere titt og han ene spurte også om å teste den på fjorden. Veldig artig. Endret 1. juni 2010 av SLIguy Lenke til kommentar
Responsive Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Da vet du iallefall at det ikke var ett dårlig kjøp, gratulerer! Lenke til kommentar
Benny94 Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 bra de då! her er min båt den var fin Lenke til kommentar
mike93 Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 (endret) Jeg har ikke noe bilde av ny båten min her nå, men jeg har et av gamle båten. En KMV 320 Dromedille, 88 mod. med Tohatsu 9,9/ 15 07 mod. Gjorde 22 knop. kjørte fra alt av andre båter med 9,9. Alle andre wither, viksunder, gher osv.. Endret 5. juni 2009 av mike93 Lenke til kommentar
nekronos Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Hydrolift R20, 150hk EFI. 62knop atm. nosecone, powerlift og cleaver er bestilt, håper på noen knop til Lenke til kommentar
mike93 Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 (endret) Hydrolift R20, 150hk EFI. 62knop atm.nosecone, powerlift og cleaver er bestilt, håper på noen knop til Den var fet! Endret 10. juni 2009 av mike93 Lenke til kommentar
Tobo-Potato Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 (endret) nå har jeg noen bilder av den nye båten fra pinsehelgen: Gratulerer med fin båt! Sikkert veldig greit å ikke ha utabordsmotor, noen spesiell grunn til at du valgte den løsningen? Bare nysgjerrig. Endret 17. juni 2009 av Tobo-Potato Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 (endret) den båttypen (uttern s64) kommer kun med innabordsmotorer. siden vi forholdsvis lenge har hatt et åpent øye rundt den båten bestemte vi oss raskt når gamle yamarin'en skulle vekk. vår er med 210HK diesel og bravo-three duo-propeller. dieselmotorer er som kjent slitesterke og prisen på drivstoff er litt hyggeligere enn bensin.dog har dieselutgaven en liten bakdel. den koster nemlig 100000,- kroner mer enn den andre bensinutgaven med 220HK. ytelsen er den samme,men dieselmotoren holder lenger og literprisen er mindre. det vi før måtte betale 1200kr for ved påfyll av bensin får vi nå for omlag 800kr grovt regnet. for dem som har sansen for denne båten anbefaler jeg at man velger max motorstørrelse når man kjøper. enten den gamle bensin 191Hk eller den nye 220Hk, eller den største dieselmotoren på 210HK. Endret 21. juni 2009 av SLIguy Lenke til kommentar
Haugsb Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 (endret) En måned sia noken har posta her, så eg legg ut bilete av min båt Med kalesje og ein... ...35 Hk Chrysler på hekken (Trykk på bilete for å forstørre.) Endret 20. juli 2009 av Haugsb 1 Lenke til kommentar
Retox93 Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Bådene mine kjøpe selcoen får 1000 kroner og Hantoen får 18.000 (konf.pengene) Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 (endret) Min Askeladden 435 Lite med en Toatsu 30. Endret 28. juli 2009 av FrihetensRegn Lenke til kommentar
Freddywar Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 Her er min Shakespeare 12.6 med 40hk Mariner Gjør rett under 35knop tror jeg Lenke til kommentar
VeBoD..... Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 Her er min båt, netopp kjøpt den, en Shakespeare Mini-clubman med 30 hk tohatsu fra 1998 Lenke til kommentar
exin89 Skrevet 15. januar 2011 Del Skrevet 15. januar 2011 Hydrolift R20, 150hk EFI. 62knop atm. nosecone, powerlift og cleaver er bestilt, håper på noen knop til Har skrevet om båten tidligre også. Har en R20 med 2.4 Efi Offshore, med nosecone, og Ballistic 4 blads propell. Husker ikke helt størrelse men mener det er 14*25 som står på nå. Kjørte med 15*25 tidligre, men fordi det er gjort såpass med motor for å tyne ut ekstra krefter til toppfart har dette ført til at dreimoment på lavt turtall ble så dårlig at vi slet med å få båten i plan med 2 personer i. Tidligre hadde vi Powerlift, men denne ble fjernet og motor plassert i optimal posisjon fordi den førte til at motor hang lengre ut bak, noe som førte til at båten fikk en horribel vektfordeling på grunn av uthenget og liftens vekt. Båten ble bedre å kjøre på stort sett alle områder. Interiøret er hvitt med hvite Classic Cobra bilstoler med nakkestøe på framseter. Racing ratt med ståleiker. Instrumentpanel med pyrometer som hovedfokus. 160L Syrefast Bensintank. Elektrisk lensepumpe, Brannslukker, Drivanker, Kompass og Gasspedal. I tillegg har båten Ballasttank i front, med fyllespak på passasjerside, og STOR utslippsspak mellom framseter. Det som muligens skal bli gjort etterhvert er å lage hanskerom på passasjerside, og en plass å legge sjøkart. Toppfart med gamlepropellen fant vi aldri ut, men mer enn 80knop er det helt sikkert, da det fortsatt var en del turtall igjen, og at båten har gjort over 80knop med den propellen før vi kjøpte båten og overhalte motoren med nye sylinderforinger og stempler++. Med nye propellen har vi kun kjørt en prøvetur, hvor vibrasjonsdemperen i propellen røyk. Men den gjør nok nermere, om ikke over 80knop med den også, da det er like mye stigning på propellen. Høyeste hastighet med meg som fører har så langt vert 72 knop med en 5blads propell med for mye stigning som også var for liten til å gå noe fortere. Bilder kommer hvis jeg fortsatt har de på pcn etter harddisk krasj med noe uheldig gjenoppretting. Lenke til kommentar
Mr_Sunde Skrevet 9. juli 2011 Del Skrevet 9. juli 2011 Legger ut et bilde av en gammel holk som jeg og broderen kjøpte høsten 2010. Båten er en 1979 mod Fletcher Arrowbeau 170 med en 1985 mod Johnson 70 VRO(VRO var utkoblet lenge før vi kjøpte båten) Første båten vi har hatt så jeg ser fram til en del moro i sommer.(Med unntak av robåt med påhengsmotor) Sjøsatte(eller blir det vannsatte når det ikke er på sjø ) for snart to uker siden og er godt fornøyd så langt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå