Gå til innhold

hvor kjøper en termisk tape?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei

 

Har noen sensorer jeg må bruke tape for å feste til kjøleribber osv. Men nå lurer jeg på hvor jeg kan få kjøpt termisk tape? Har sett hos elfa, men synes 260 kr + frakt er litt i stiveste laget :)

 

Har finni et sted: http://www.mcubed-tech.com/, men frakta blir dobbelt så høy som prisen for det jeg skal ha.

Har hatt samme spørsmål før men fikk ingen svar. Det ser ut at mange her bruker vanlig tape da. Jeg sporte i min lokalt databuttik pg de sa at de bruker vanlig tape :eek: de sier at temperaturen er aldri høyt nok til å smelte den. Jeg er ikke enning med dette, kanskje den smelter seg ikke men varmen kan gjør limen påp tapen veldig rotete.

 

Vil se en svar på denne saken også.

Lenke til kommentar
Man bruker jo vanlivis å få med termisk tape om du kjøper et produkt med tempraturmålere.

Ja, men hva når du skal re-installere produkten? Der trenger du mer tape en den som følger med den. Jefg har skiftet hovedkortet 2 ganger siden jeg installerte min viftestyring for første gang. Tapen som kom med produkten kunne ikke brukes mer en 1 gang.

Endret av Thorz
Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Hm, beklager å bringe denne måned gamle tråden opp att men jeg lurer også på hvor jeg kan få tak i termisk teip eller noe som kan brukes som erstatning.

 

Altså, teipen skal jo ikke absorbere eller lede varme men teiipen skal brukes der det kan bli rimelig varmt, opptil 60 grader og den slags.

 

Har fått tips om "gaffa teip", men en slik tjukk og kraftig teip... jaja kanskje det går om jeg klipper til et lite stykke? Men er det ufarlig for cpuen da (ikke core)?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...