Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bredbånd på pc med Windows 95,er det mulig?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja. Hvor mye anstrengelse som må til er en annen sak. Om f.eks. en router tar seg av oppkoblingen til internett, og du har nettverkskort i windows95 maskina som fungerer fra før burde det fungere knirkefritt.

Om du må til med f.eks. PPPoE (Som telenor bruker (men de leverer vel med router og modem i ett nå) så kan det vel hende at programvaren som følger med bredbåndet for å få PPPoE til å virke ikke støtter Windows 95.

Vel, når jeg tenker meg om finnes http://www.raspppoe.com/, og det står der at den programvaren i allefall søtter windows95.

Men igjen, generelt sett vil jeg svare ja på at det går i de fleste tilfeller, så lenge du får et nettverkskort opp å gå.

(Generelt så vil jeg vel også si det er på tide å oppgradere windows hehe)

Lenke til kommentar
Det skal gå, men det er mulig du må ha driver til alle komponentene, inkl. switch/hub/whuteva.

switch/hub og spesielt whuteva trenger ikke drivere ;)

Det som i så fall kan trenge drivere er nettverkskortet.

Lenke til kommentar

hehe,ja det er ikke til meg,men en jente som har fått en gammel pc,spurte meg om jeg kunne fikse det!jeg sa:jaja,klart det uten og tenke på det,så brått satt jeg her på jobben og begynte og fundere hehe!ja,så dere tror at hvis jeg får til nettverks kortet så vil det kanksje gå ganske glatt da!

Lenke til kommentar

En jente ja.. Klart du sa ja ;)

Jepp, om nettverkskortet er oppe og går, og om bredbåndet blir levert med f.eks. en router som kjører dhcp server, så skal det bare være å plugge i kabelen og vips så har man fått seg bredbånd.. Hvertfall i en perfekt verden.

Lenke til kommentar
Viss du vil imponere denne jenta enda mer, installerer du Windows 2000 på makinen i tillegg. (så sannt den klarer minstekravene.)

Ja, for det gjør jo ikke pc døtreg da! Win98 går sikkert, men noe høyere er å leke med skjebnen (uten å vite åssen specs maskinen har)

Uansett så er det så vidt jeg vet ingen isp'er som krever noen form for programmer på maskinene. Det eneste som er påkrevd er ethernet nettverkskort (med rj-45) og tcp/ip

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...