A!1 Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Opplevd problemer som følge av kopibeskyttelse? Har du noen gang opplevd at en CD du har kjøpt ikke spiller av på en av cd-spillerne dine eller en DVD som ikke spiller eller spiller med ødelagt bilde på grunn av kopibeskyttelse? Eller kanskje et PC-spill som ikke fungerer fordi du har installert et 3.partsprogram som kan emulere en CD-/DVD-rom? Hva gjør du? Godtar du at produktet ikke fungerer og forsøker å finne en måte å bryte kopibeskyttelsen og lage en kopi som fungerer som den skal? Jeg går tilbake til butikken hvor jeg kjøpte produktet og sier at det ikke fungerer. CD-spilleren (i bilen eller på hytta) spiller ikke av CD'en. Jeg kan ikke godta dette. La meg få pengene tilbake. De kan ikke nekte, fordi de har solgt et produkt som ikke fungerer som det skal... Du kan gjøre det samme med PC-spill som nekter å kjøre på grunn av tredjeparts programvare, DVD'er som ikke spiller av på DVD-spilleren din osv... La butikken ta krangelen med produsenten. Viss folk begynner å gjøre dette, må bransjen ta til fornuft etterhvert. --- PS! Det står ofte på coveret at produktet er kopibeskyttet. Isåfall er det en viss sjanse for at du får problemer med å bruke det på en eller annen måte. La vær å kjøpe det eller la butikken vite at du kommer tilbake dersom du får problemer på grunn av kopibeskyttelsen. Ja, jeg vet at alle kopibeskyttelser blir brutt (omtrent med en gang). Og derfor mener jeg at de er overflødig og bare skaper problemer for ærlige folk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå