MagE Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 hei, jeg har fått tak i en litt uvanlig radiator. Gir denne type radiator ifra seg noe serligt med varme? tror den er lagd i stål eller noe slikt(den har litt rust på hjørnet så det er ikke alu)? er en vanlig bilradiator bedre? se bilde. Har også noen spørsmål angående fres. Jeg kan få tilgang til en fres, men da må jeg vite omtrent hvordan jeg skal forklare mønsteret til han som styrer den (jeg kan ikke med den.) Lenke til kommentar
sigen Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 ang. fresingen; kan du ikke bare tegne det, med rett mål til han som skal frese? Funker vel fint det? Lenke til kommentar
MagE Skrevet 2. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2005 ang. fresingen; kan du ikke bare tegne det, med rett mål til han som skal frese? Funker vel fint det? God idè. vet du omtrent hvor lang tid det tar og frese en litt komplisert og stor vannblokk? Lenke til kommentar
TheMogul Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Det der ser for meg ut som en radiator som folk bruker til å varme opp husene sine med. Radiatorovn eller hva det nå kalles. Tviler på at den er noe spesielt godt egnet til formålet. Men man kan jo alltids prøve å avkrefte Lenke til kommentar
MagE Skrevet 3. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2005 Det der ser for meg ut som en radiator som folk bruker til å varme opp husene sine med. Radiatorovn eller hva det nå kalles. Tviler på at den er noe spesielt godt egnet til formålet. Men man kan jo alltids prøve å avkrefte jeg lurte også litt på om det, kansje den er lagd for olje? men hva om jeg bruker denne radiatoren som under-bakken-radiator? det var jo en tråd om dette for en liten stund siden. så det og grave ned denne radiatoren en meter eller to kan jo vere en ide, og kansje ha en bilradiator over bakken? bare en av mangen tanker i et rot av et hode. Lenke til kommentar
sigen Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 Kom på at hvis det er en hus-radiator, så så jeg er artikkel om dette: fult brukbar, bare skyll_godt_ utav den før bruk, og modd den sånn at den passer med dimensjoner på slanger og nipler. Vet ikke hvor lang tid det tar å frese det ut nei, men det tar sikkert ikke så veldig lang tid. Lenke til kommentar
MagE Skrevet 3. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2005 Kom på at hvis det er en hus-radiator, så så jeg er artikkel om dette: fult brukbar, bare skyll_godt_ utav den før bruk, og modd den sånn at den passer med dimensjoner på slanger og nipler. Vet ikke hvor lang tid det tar å frese det ut nei, men det tar sikkert ikke så veldig lang tid. den er fin og ubrukt har bare logge på et loft i noen år, så det er litt rust på et hjørne. men det er så lite at det ikke har noen betydnig Lenke til kommentar
sigen Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 Kom på at hvis det er en hus-radiator, så så jeg er artikkel om dette: fult brukbar, bare skyll_godt_ utav den før bruk, og modd den sånn at den passer med dimensjoner på slanger og nipler. Vet ikke hvor lang tid det tar å frese det ut nei, men det tar sikkert ikke så veldig lang tid. den er fin og ubrukt har bare logge på et loft i noen år, så det er litt rust på et hjørne. men det er så lite at det ikke har noen betydnig ville alikevel skylt litt utav den, det kan være masse rert inni der. Hybelkaniner f.eks. Lenke til kommentar
Margarus Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 hmm å frese en fks "S" vann kanal i blokka tar ikke lang tid. står kansje å freser en liten time eller no slikt. han må gå over mønsteret mange ganger alt etter hvor mye han skal frese av. men jeg ikke regn med at det tar flere dager å få frest det for det gjør det ikke. jaja vis det ikke er venting på fresen da men men Lenke til kommentar
Gjest member-63169 Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 hei, jeg har fått tak i en litt uvanlig radiator. Gir denne type radiator ifra seg noe serligt med varme? tror den er lagd i stål eller noe slikt(den har litt rust på hjørnet så det er ikke alu)? er en vanlig bilradiator bedre? se bilde. Har også noen spørsmål angående fres. Jeg kan få tilgang til en fres, men da må jeg vite omtrent hvordan jeg skal forklare mønsteret til han som styrer den (jeg kan ikke med den.) finn deg heller en radiator fra en gammel bil, de er designet for å avgi MYE varme! Lenke til kommentar
unleashed Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 (endret) ang. fresingen; kan du ikke bare tegne det, med rett mål til han som skal frese? Funker vel fint det? God idè. vet du omtrent hvor lang tid det tar og frese en litt komplisert og stor vannblokk? Kommer an på hvem som freser og utstyret! Jeg brukte ca 5 timer (inkl friminutt og matpause) på ei blokk som va 7 mm dyp. Freste alt med en 6mm fres, og blokka var cirka 60 mm lang innvendig og 30 mm bred innvendig! bilde av blokka her Og fresinga Endret 6. mars 2005 av unleashed Lenke til kommentar
MagE Skrevet 6. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2005 (endret) ang. fresingen; kan du ikke bare tegne det, med rett mål til han som skal frese? Funker vel fint det? God idè. vet du omtrent hvor lang tid det tar og frese en litt komplisert og stor vannblokk? Kommer an på hvem som freser og utstyret! Jeg brukte ca 5 timer (inkl friminutt og matpause) på ei blokk som va 7 mm dyp. Freste alt med en 6mm fres, og blokka var cirka 60 mm lang innvendig og 30 mm bred innvendig! bilde av blokka her Og fresinga Oi! 7 timer. slik jeg har tenkt det nå skal blokka vere et 90mm*60mm monster, med masse nøyaktigheter. kan få den mindre, men 5 timer er uansett mye! Endret 6. mars 2005 av MagE Lenke til kommentar
unleashed Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 ang. fresingen; kan du ikke bare tegne det, med rett mål til han som skal frese? Funker vel fint det? God idè. vet du omtrent hvor lang tid det tar og frese en litt komplisert og stor vannblokk? Kommer an på hvem som freser og utstyret! Jeg brukte ca 5 timer (inkl friminutt og matpause) på ei blokk som va 7 mm dyp. Freste alt med en 6mm fres, og blokka var cirka 60 mm lang innvendig og 30 mm bred innvendig! bilde av blokka her Og fresinga Oi! 7 timer. slik jeg har tenkt det nå skal blokka vere et 90mm*60mm monster, med masse nøyaktigheter. kan få den mindre, men 5 timer er uansett mye! men, ehm stemmer! jeg freste 2 slike blokker en til meg selv og en til en venn. så du kan halvere tida Lenke til kommentar
Nitrob Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Jeg bruker vel ca 30min på og frese en avansert blokk tenker jeg! Kommer helt an på hvem som gjør det og hva slags utstyr de har! Når det gjelder mål setning og slik så er det bare og skissere opp så godt du kan og sette på radier, tykkelser og dybde. Vis han ikke ikke skjønner det kan du jo legge ut skissene her. så får du hjelp med og lage iso standard tegninger Lenke til kommentar
MagE Skrevet 6. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2005 Jeg bruker vel ca 30min på og frese en avansert blokk tenker jeg!Kommer helt an på hvem som gjør det og hva slags utstyr de har! Når det gjelder mål setning og slik så er det bare og skissere opp så godt du kan og sette på radier, tykkelser og dybde. Vis han ikke ikke skjønner det kan du jo legge ut skissene her. så får du hjelp med og lage iso standard tegninger jeg er ingen god tegner. men hva er "iso"? er det et tegneprogramm eller en tegneform? vil helst ikke komme 3 ganger fordi han ikke skjønner tegnigene mine. om det finnest et bra tegneprogramm til og teine slike ting med mål? Lenke til kommentar
unleashed Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Skethup er et bra tegne program! det finnes trial versjon her her tegner du alt i 3D og setter på mål etter som du vil ha de! Iso er toleranser og tilpasninger! innen mekaniske fag hvist det er det du mener Nitrob.. Lenke til kommentar
Nitrob Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 (endret) Japp var det jeg mente unleashed. ISO (International Standardization Organisation) Skethup er et veldig greit program og bruke ellers så er det mest brukte Auto Cad men det er veldig avansert og tar lang tid og lære seg. Kan jo hjelpe deg vis du tar kontakt på msn viss du ikke er interessert i at alle på forumet skal se skissene Endret 7. mars 2005 av Nitrob Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå