Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med WLAN

Anbefalte innlegg

Har fått meg et usb trådløst nettverks kort.

har hatt vanlig kabel før og var kjempe fornøyd, men pappa var lei den og jeg måtte fjerne den :thumbdown:

så jeg koblet til installerte det jeg skulle å koblet til, problemet er at jeg har ``poor`` signaler, og det gjør at det lagger i div spill å sånn, pappa har sjekket med sitt trådløse på romet mitt, han har bærbar, og har kjempe gode signaler! kortet mitt heter D-Link USB adapter 802.11g/2.4GHz Wireless (Up to 54 Mbps) er det noe jeg kan gjøre for å fikse det, noe jeg har gjort feil e.l? :hmm:

Forslag til evt andre trådløse kort?

Mvh Morten

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Er det en DWL-G122 du har? Jeg antar at du har en stasjonær PC.

Du kan prøve å snu på pcen slik at nett.kortet er nærmest mulig aksesspunktet. Kjør netstumbler mens du holder på, så kan du se umiddelbart om det du gjør får resultater. Du kan kanskje bruke en USB-forlengelseskabel for å få kortet høyere opp, og finne den optimale plasseringen.

Jeg fikk forbedret signalet med ~20 prosentpoeng med å vri PCen 90 grader og flytte den 3 meter.

Lenke til kommentar

har på en måte prøvd det, flyettet den til et annet sted og prøvd alle muligheter med og plassere den høyt og lavt. kommer ikke over 24mbps. eller det er noen ganger den går opp på 48mbps også faller den ned igjen etter 15 sek :hrm:

kortet heter gwl-g120

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...