co2 Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Fikk lyst til å legge ut denne, viser video fra Stillehavet under andre verdenskrig http://www.silvertriggers.com/stuff/ww2vlerk.avi Lenke til kommentar
Neptun_ Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Er det bare meg, eller virket den ikke? Lenke til kommentar
co2 Skrevet 2. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2005 Prøv å høyreklikk på adressen og "Save link as" Lenke til kommentar
Luftbor Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 (endret) aaah. flyet ved ca 00:25 sekunder, Corsair....heftig drag i den motoren. [første halvdel] En god del av bildene er fra "Marianas Turkeyshoot" 1944. Om det skal gå ann å si at noen blir utslettet så kan man si det om den japanske marinens flyvåpen under dette slaget. Endret 3. mars 2005 av Luftbor Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990 Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 Ved å se på denne... så skjønner jeg ikke hvordan folk gadd å drive på med slikt tilbake i den tiden... Det var jo nesten helt opplagt at man skulle bli skutt ned... Så er dette da kamper mellom USA og Japan da eller? Lenke til kommentar
co2 Skrevet 3. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2005 Ved å se på denne... så skjønner jeg ikke hvordan folk gadd å drive på med slikt tilbake i den tiden... Det var jo nesten helt opplagt at man skulle bli skutt ned... Så er dette da kamper mellom USA og Japan da eller? Ja det er mellom USA og Japan. Angående valg så hadde de ikke det, de var uansett hjernevasket. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 Join the Navy and see the world! Lenke til kommentar
2ndUSmarines Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 Ved å se på denne... så skjønner jeg ikke hvordan folk gadd å drive på med slikt tilbake i den tiden... Det var jo nesten helt opplagt at man skulle bli skutt ned... Så er dette da kamper mellom USA og Japan da eller? når det er kamper mellom to like store makter, så er muligheten stor for at du blir skutt ned. Hvis det hadde blitt en stor krig nå et sted mellom to jevne land hadde de også nå sikkert blitt skutt ned... Det at få fly har blitt skutt ned i kriger som er nå er fordig et stort land angriper et lite ett.......... Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 USA led store lufttap mot japanerne i begynnelsen av krigen. De allierte flyene var såpass underlegne at de måtte holde seg til hit and run. Men de mistet etterhvert de aller fleste av sine elite marine piloter - og da går det gærnt. Spesielt ettersom USA fikk bedre og bedre fly, mens japanerne slet med mye det samme gjennom hele krigen. Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Litt ot, men er det noen som vet hva sangen i filmen heter ? Lenke til kommentar
co2 Skrevet 8. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2005 (endret) Moby: In this world Last...kjøpte den etter å ha hørt den på videoen, ELSKER sangen EDIT: Skriveleif Endret 8. mars 2005 av co2 Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Bra film! ..synd å tenke på alle som døde under krigen... Lenke til kommentar
NothgaliC Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Mot slutten av krigen var det ikke EN god pilot igjen i det japanske flyvåpenet. Det var en gang USA sendte 20 fly mot litt over det dobbelte japanske jagere. Det var bare et fly fra USA som ikke kom tilbake. Lenke til kommentar
Den Polse Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Ingenting funker når jeg er på jobb, denne må tittes på når jeg kommer hjem Mener å huske at den Japanske Zeroen var overlegen de amerikanske jagerne på manøvrering og "klatring". Lenke til kommentar
co2 Skrevet 8. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2005 http://usfighter.tripod.com/zero.htm It created a myth--the myth of Japanese invincibility in the air, and one to which the Japanese themselves fell victim as a result of the almost total destruction of Allied air power in the early days of the Pacific war. Some were also the first aircraft used intentionally as suicide attack planes. Modified Zeros assigned to Air Group 201 in the Philippines became the first Japanese aircraft used on planned suicide missions against American surface vessels. Air Group 201, assisted by volunteer pilots from Air Group 601 and other Navy units in the area, became the first Kamikaze (Divine Wind) suicide squadron in the Japanese Naval Air Force. The outstanding successes gained by this form of attack led to the formation of other Kamikaze units, and the bomb-carrying Zeros became the prime suicide attack bombers of the Navy. Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 (endret) Ingenting funker når jeg er på jobb, denne må tittes på når jeg kommer hjem Mener å huske at den Japanske Zeroen var overlegen de amerikanske jagerne på manøvrering og "klatring". Ja, tidlig i krigen. Men da Corsair (F4U IIRC) og F6F (Mener navnet var Hellcat) kom, var det japanernes tur til å slite. Og Zeroen ofret mye for å oppnå den overlegne manøvreringen og klatringen. De hadde bl.a. ikke panser rundt cocpit. edit: leif Endret 8. mars 2005 av m-kane Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 veldig passende musikk valg med tanke på at moby er usa's største nåværende hippie Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå