Gå til innhold

Tv2 hjelper deg, idiotisk test!?!

Anbefalte innlegg

Hei, jeg så nettopp en test på tv2 hjelper deg, om mp3 spillere. Jeg ble SKUFFET. De hadde lagt vekt på design, lyd, brukervennlighet, batteri. Altså IKKE pris. De hadde plukket ut 6 mp3 spillere. I alle forskjellige prisklasser. Ipods representant var Ipod Photo. Creative Zen Touch og flere jeg ikke vet hva heter var også med. Men her kommer dealen: Hvordan kan de finne på og ha så forskjellige prisalternativer opp mot hverandre? Det sier seg selv, at skal man sammenligne noe skal man ha med pris. Du sammenligner ikke ZenTouch til 2000++ med IpodPhoto til 5000..

Ipoden skårte selvfølgelig lavt på batteri. Men hva med den nye ipod mini til samme pris som Zen Touch? 18 timer batteri. I hvertfall, når de skulle oppsumere sa de dette: IPod er god, men er den verdt 5000? Kanskje ikke, men det finnes flere ipoder. Testen

Hva synes du?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo helt sant, men hvis de "lurer" mannen i gaten blir det jo helt feil! I morgen kommer sikkert alle jeg kjenner som eier en CreativeZenTouch til å komme med ting som: Den er best, Mye bedre enn din. Jeg bryr meg ikke noe særlig, men det plager at alle vennene mine blir lurt slik.

Lenke til kommentar

Dette er også et landsdekkende program som mange 100tusen ser.. Greit, det er kommet mange konkurenter, gode konkurenter. Ser du meg si at ipod er best? nei, men de må ha prislig sammarbeidsgrunnlag. Du sammenligner ikke en Nisann Skyline med en slitt lada..

Lenke til kommentar

Er det noen som tar noen av testene til TV 2 Hjelper Deg seriøst? Alle vet jo at de har et latterlig lavt utvalg i alle testenen sine, og at de på ingen måte er representative. Dette gjelder ikke bare IT-testene, også andre ting. Det var jo et panel som klarte å gi to identiske produkter (ene var rebrandet) to vidt forskjellig karakter. Ikke noe å hisse seg opp over.

Lenke til kommentar

Tv2 Hjelper Deg skulle liksom bli veldig seriøst nå som de startet på ny sesong, men det her var jo bare idiotisk. Pose-kake-testen deres var også av ufattelig lav karakter.

Meget dårlig av dinside.no og TV2.

Lenke til kommentar

Du er 18år... skal ha bil..

Ferrari enzo står på ene siden.

Ford Sierra står på andre siden.

Hva velger du..?

NEI! for en 18åring har ikke råd til Enzo'n !!!!

Alle vil ha en mp3 spiller til 5000,- men de fleste har ikke råd til en til 2000,- en gang :hmm:

Javel liksom..

Lenke til kommentar

mange drøye sammenligninger her nå....

Spør du meg er det helt relevant å teste like konfigurasjoner mot hverandre. 30 GB mot 40 GB, 18 t mot 12 t batteritid osv.

Og du tar helt feil, det ER tatt hensyn til pris < > ytelse:

Kapasitet:      x av 10

Funksjonalitet:    x av 10

Brukervennlighet:    x av 10

Lydkvalitet:    x av 10

Pris <> ytelse:    x av 10

Gadget-faktor:    x av 10

Lenke til kommentar

Så testen, og tenkte for meg selv at den var helt ute å kjøre da.

For det første var det en del rare sammenligninger, som at spillere med og uten skjerm med bildevisningsmuligheter er med, er jo to rimelig forskjellige klasser, som ville vært naturlig å ta for seg selv. Dessuten kunne de godt hatt med noen mindre harddisk-spillere, som ipodmini og zen micro.

Forøvrig burde de også ha hatt en todelt test, der de også testet flash-spilere for seg selv.

Lenke til kommentar

Dette her er en test som kun sveiper over et lite utvalg av mp3 spillere, både kvalitetsmessig, pris og utstyr.

Det finnes en haug med flash baserte (som jeg personlig liker best) og en masse andre harddiskbaserte. Skal man ha en selv, er det bare å skrive opp hva en ønsker, og prøve å finne den ved å lete på nettet. Spørre folkene her på forumet om de er i tvil.

Lenke til kommentar
Så sier det at en iPod Photo koster 5000,- (!)

Den koster 3 290,- er vel litt forskjell det!

De bør finne bedre kilder enn de de har før de tester.

Patetisk!

EDIT: Sendte klagemail til [email protected]

Ipod Photo

30 GB Ørepropper, lader og USB 2.0 kabel 3290,-

60 GB Ørepropper, lader og USB 2.0 kabel 4190,-

Lenke til kommentar

Hvor mye koster den da? Har aldri sagt at man skal bare blande gode og dårlige men til like priser. Og hvis man skal ta harddisk mp3spillerne så finnes det ikke bare en ipod heller. Du har maaaange ipoder som GODT kunne vært med i den testen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...