Gå til innhold

DFI-nforce4 ultra hovedkort

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er ikke noe poeng i å kjøpe SLI-kortet nei, takk for bemerkelsen.

Er ultra-kortet identisk med SLI-kortet i alt bortsett fra støtten for SLI?

Hvordan støyer chipset-viften på det hovedkortet?

100% identisk!

Modder du det med blyant får du et ekte SLi kort, dette pga at ultrakortet har 2x16PCIe slotter

Eneste du mangler for å kjøre SLI er "bridgen" som skal stå mellom skjermkortene.. men denne skulle du klare å få kjøpt løs senere en gang

Viften støyer litt mindre enn på andre nF4 kort.. jeg benytter passiv kjøler

Lenke til kommentar
Viften støyer litt mindre enn på andre nF4 kort.. jeg benytter passiv kjøler

Hvilken passiv kjøler passer til dette kortet? Har sett at det må være en lav kjøler for at skjermkortet skal passe, noe jeg ikke har sett i passiv.

Link?

Lenke til kommentar

Veldig fin kjøler den du hadde mekka der ja! :w00t:

Er det merkbar støy fra viften på kortet?

Kan man bruke en kjøler som denne hvis jeg ikke tenker på å bruke den øvre 16x-porten?

ang. skjermkortet:

Hvordan fungerer dette i spill og andre ting? er du fornøyd med det?

Lenke til kommentar

Disse 800XL kortene er litt overpriset for tiden....

De skal egentlig ligge rundt 2300kr, men pga av stor etterspørsel i

markedet blir glir prisene oppover.

Bare se på 6800NU som koster 400 mer nå enn før jul.

Ikke helt etter den normale trenden hvor prisene på hardware går NED!!

Poenget er hvis du kan vente litt til så hadde jeg gjort det.

Prisene blir mer normale pga etterspørselen blir mindre!!!

Du kan fort spare litt da....

By the way. Sett noe til prisnedgangen som kom for noen uker siden på

AMD CPU'ene?

Lenke til kommentar

Nå som DFI-hovedkortet har kommet i butikken er det bare en ting jeg ønsker å få klarhet i. Netshop har tre forskjellige DFI-kort inne, nemlig disse:

DFI Lanparty NF4 SLI-D hovedkort

Kr 1795

,

DFI Lanparty NF4 SLI-DR hovedkort

kr 1995

og

DFI Lanparty UT NF4 Ultra-D hovedkort

kr 1395

To av disse kortene har støtte for SLI, ellers kan jeg ikke se hva som gjør prisen forskjellig.

Hva er forskjellen på disse tre kortene utenom støtten for SLI?

Til slutt vil jeg også få bekreftet at det virkelig er disse kortene som er best på markedet i dag, og at vifta ikke støyer noe veldig.

Takk for svar! :thumbup:

Lenke til kommentar
Skjønner ikke alle anbefaler de der 6800gt kortene, de koster jo en tusenlapp mer en x800xl og taper i de fleste testene uansett

Det er vel sjelden noen anbefaler 6800GT fremfor X800XL? For det første er det vel i AGP versjon GT kortet er relativt attraktivt og der er XL kortet fraværende og for det andre er det i PCIe versjon liten tvil om at XL kortene (når de ligger under 3000) er et bedre kjøp.

Ellers er det en sannhet med modifikasjoner (som mye av det du har sagt i dag ;) ) at XL kortet vinner de fleste tester. Faktum er vel at ytelsen er relativt lik mellom disse to.

Lenke til kommentar
To av disse kortene har støtte for SLI, ellers kan jeg ikke se hva som gjør prisen forskjellig.

Hva er forskjellen på disse tre kortene utenom støtten for SLI?

Til slutt vil jeg også få bekreftet at det virkelig er disse kortene som er best på markedet i dag, og at vifta ikke støyer noe veldig.

Takk for svar! :thumbup:

Det dyreste kortet gir deg 4 xtra sata porter du garantert ikke kommer til å få bruk for..

Ultra kortet kan lett moddes til SLi, men du mangler alikevel SLi-broen som skal stå mellom skjermkortene

Lenke til kommentar

Takk for raskt svar!

Da går jeg for Ultra kortet ser det ut til.

Hva er den PCIe 4x porten til? Og hvorfor er det to 16x porter når det er et ultra kort?

Det siste var det med støy, vil jeg merke dette i et slikt støydempet kabinett? Er dette noe å bry seg om eller er er det så lite støy fra den at det uansett ikke har noe å si?

Da er det bare å vente på at CLUB 3d x800xl kortet fra mpx skal komme på lager:)

Lenke til kommentar
Takk for raskt svar!

Da går jeg for Ultra kortet ser det ut til.

Hva er den PCIe 4x porten til? Og hvorfor er det to 16x porter når det er et ultra kort?

Det siste var det med støy, vil jeg merke dette i et slikt støydempet kabinett? Er dette noe å bry seg om eller er er det så lite støy fra den at det uansett ikke har noe å si?

Da er det bare å vente på at CLUB 3d x800xl kortet fra mpx skal komme på lager:)

Fordi ultra kortet er et SLi kort :love:

Den ekstra PCIx4 porten du sikter til er for at du skal ha en ledig selv om du kjører SLi.

Du trenger ikke å kjøpe deg passiv kjøler, den som står på kortet er helt fantastisk når det kommer til støy. Knapt hørbar.. la den få stå der. Tror du vil bli overrasket over den

Kjøp deg støydempingsplater.. det skader aldri å montere dette. Både hovekortet og det skjermkortet du ønsker lager veeldig lite støy uansett

Lenke til kommentar
Jeg har en xp-120 cpu-kjøler, og hvis jeg skulle kjøpe det DFI kortet. Vil jeg da kunne bruke denne kjøleren eller vil ikke den passe?

Er det ingen somvet noe om dette?

Ser forresten at Netshop har Gigabyte nf4 sli, m. wlan på tilbud til 1595, hva er forskjellen på DFI NF4 Ultra og gigabyte sitt bortsett fra sli, hvilket er best?

Takk for svar :)

Endret av Nimblex
Lenke til kommentar
Jeg har en xp-120 cpu-kjøler, og hvis jeg skulle kjøpe det DFI kortet. Vil jeg da kunne bruke denne kjøleren eller vil ikke den passe?

Ser forresten at Netshop har Gigabyte nf4 sli, m. wlan på tilbud til 1595, hva er forskjellen på DFI NF4 Ultra og gigabyte sitt bortsett fra sli, hvilket er best?

DFI kortet kan du stille på mye mer :)

Lenke til kommentar

DFI kortet kan du stille på mye mer :)

stille på mye mer? Kan du utdype det litt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...