Nimblex Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 (endret) Tråd har skiftet tema, se siste innlegg. Hei, har kjøpt dette: OCZ 1024MB Dual Channel Platinum Ed. R-2 AMD Athlon 64 3500+ 2.2 GHz, winchester Lian Li Miditower, Aluminium, Støydempet, 6070B Tagan 480w, psu Hitatchi 250gb sata DVD-brenner Det jeg ikke har kjøpt er som dere ser skjermkort og hovedkort. Hovedkortet jeg tenker å kjøpe er: Asus A8N-SLI DeLuxe nForce4 SLI S-939 med Zalman Northbridge Kjøler Etter det jeg har lest er det det hk-et som er best på markedet i dag hvis man tenker på støynivå og muligheten for utskiftning av chipsetvifte. Så til saken Har i lang tid prøvd å bestemme meg for hvilket skjermkort jeg skal velge. Har vært innpå alt fra 6600gt til x850xt. Jeg skal bruke kortet til litt spilling og ellers internett, programmering, websideutforming, bilderedigering. Jeg er ute etter et kort som fungerer bra til de fleste oprasjoner og til resten av systemet mitt. Har tre krav til kortet: 1. Det må være ett veldig stillegående kort. 2. Det må være brukbart i spill og til andre ting. 3. Det skal være bra ytelse/pris. Bør helst ikke koste mer enn ca3000 Dette: Asus Radeon X800XL 256MB GDDR3 PCI-E PCI Express, 2xDVI, Retail Er det jeg stoppet på. Er det noen som har erfaring med dette kortet? Vil jeg bli fornøyd ved kjøp av det? Takker for alle svar! (lov å komme med andre forslag.) Endret 7. mars 2005 av Nimblex Lenke til kommentar
Jarbra Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Har X800 pro VIVO fra samme produsent. Kjøleren ser ut til å være den samme, og den er veldig stillegående. I allefall min erfaring. Lenke til kommentar
Åsmund@ATi Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 du får tak i billigere x800xl da... foreksempel shapirre sitt til 2795,- på komplett! vill ha tatt et 6800GT jeg men ! opptil deg! Lenke til kommentar
Skink_123 Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 x800XL kort er stillegående, men jeg ville lest denne http://www.anandtech.com/mb/showdoc.aspx?i=2358 artikkelen Tror du vil endre mening om det ASUS hovedkortet. Mvh Ø Lenke til kommentar
ducmaster Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 både sapphire og club3d x800xl kort selges rundt 2700 spenn, og er like bra i ytelse som 6800gt kortene, som koster en del mer, opptil 1000 kr, og det er bare tull å bruke spør du meg. i tillegg er ikke disse kortene så store som nvidia kortene, noe som jeg også synes er ganske hendig. http://www.gamepc.com/labs/view_content.as...cookie%5Ftest=1 her kan du lese en test som omhandler om de fleste nye toppkortene både fra ATi og fra Nvidia, så har du vertfall litt pekepinn på hva det går i Lenke til kommentar
HKS Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 både sapphire og club3d x800xl kort selges rundt 2700 spenn, og er like bra i ytelse som 6800gt kortene, som koster en del mer, opptil 1000 kr, og det er bare tull å bruke spør du meg. i tillegg er ikke disse kortene så store som nvidia kortene, noe som jeg også synes er ganske hendig. Saken er at 6800GT gir deg mulighet til SLi, det kan være kjekt, særlig siden han kjøper et SLi hovedkort.... Lenke til kommentar
Nimblex Skrevet 2. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2005 finnes det noen 6800gt kort som ikke støyer? Har hørt at de støyer veldig alle sammen, kanskje bortsett fra MSI kortet. Dette har jeg derimot hørt at det kan forekomme med 12pipelines og div. andre feil. Dette stemmer kanskje ikke? Takk for svar til nå! Lenke til kommentar
tiigem Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 skal du ha stille xl kort så går for club3d kortet til 2775 på mpx.. stille kort med originale store kjøleren fra x800xt så er stille og bra å klokke.. anbefales Lenke til kommentar
XU Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Litt mer en du hadde tenkt deg, men et meget bra kort. Hightech Excalibur Radeon X800XL Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Ville gått for X800Xl før 6800GT. ATI kortet er en del bedere med AA og AF mens GF kortet slår ATI kortet uten AA og AF. Lenke til kommentar
ducmaster Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 Raptor' date='02/03/2005 : 21:22'] både sapphire og club3d x800xl kort selges rundt 2700 spenn, og er like bra i ytelse som 6800gt kortene, som koster en del mer, opptil 1000 kr, og det er bare tull å bruke spør du meg. i tillegg er ikke disse kortene så store som nvidia kortene, noe som jeg også synes er ganske hendig. Saken er at 6800GT gir deg mulighet til SLi, det kan være kjekt, særlig siden han kjøper et SLi hovedkort.... så er det jo heller ikke sikkert han gidder å punge ut 9 høvdinger for noe som ikke er verdt prisen spør du meg, du for en liten ytelsesøkning ja, men 3 ganger prisen av et x800 xl kort er NEPPE verdt det, og kan du feks nevne noen spill per dags dato som støtter sli ?thought so Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 Club-3D kortet mitt (X800XL) bråker nesten ikke i det hele tatt, fikk helt sjokk da jeg startet det, spinner ikke så veldig mye opp under spilling heller Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 x800XL kort er stillegående, men jeg ville lest denne http://www.anandtech.com/mb/showdoc.aspx?i=2358 artikkelen Tror du vil endre mening om det ASUS hovedkortet. Mvh Ø Den eneste kritikken jeg har sett av XL kort til nå er nettopp at det støyet ganske kraftig. (Sapphire sitt) så en litt mer generell vending hadde nok vært å foretrekke Lenke til kommentar
tyan Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 Mulig det finnes 6800 kort som går stille men mitt Gainward er ihvertfall ikke et av dem!! Selv med viftehastigheten skrudd så langt ned det bare er mulig. Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 Mulig det finnes 6800 kort som går stille men mitt Gainward er ihvertfall ikke et av dem!! Selv med viftehastigheten skrudd så langt ned det bare er mulig. Asus 6800 kortet mitt bråkte ganske kraftig mens Club3D kortet er så og si lydløst. Det er store forskjeller fra produsent til produsent. Lenke til kommentar
asdfteam Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 (endret) Club3D-kortet (X800XL) er forholdsvis stillegående (vifta går for fullt med det samme man slår på maskinen, så dabber den av.) Det har også 4 små kraftige hvite lysdioder under viftebladene som er integrert i kretskortet for vifta. Tenkte det gikk an å deaktivere dem men det gikk ikke. (Uten loddebolt eller avbitertang... ;-) Endret 3. mars 2005 av asdfteam Lenke til kommentar
Nimblex Skrevet 3. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2005 Da står jeg mellom disse to kortene: Club3D Radeon X800XL 256MB Skjermkort Asus Radeon X800XL 256MB GDDR3 PCI-E PCI Express, 2xDVI, Retail hvilket av disse to støyer minst? Hvilket er best? Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 Da står jeg mellom disse to kortene: Club3D Radeon X800XL 256MB Skjermkort Asus Radeon X800XL 256MB GDDR3 PCI-E PCI Express, 2xDVI, Retail hvilket av disse to støyer minst? Hvilket er best? Ser ikke helt hvorfor du skal gi over 400kr. mer for Asus kortet, når du får nøyaktig det samme hos Club-3D (inkl. 2xDVI) Lenke til kommentar
Nimblex Skrevet 3. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2005 Det jeg tenker å kjøpe er nå: DFI Lanparty NF4 SLI-DR hovedkort og Club3D Radeon X800XL 256MB Skjermkort Noen som har noe å legge til på noe av dette? Vil dette passe bra til resten av systemet? Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 (endret) Det jeg tenker å kjøpe er nå: DFI Lanparty NF4 SLI-DR hovedkort og Club3D Radeon X800XL 256MB Skjermkort Noen som har noe å legge til på noe av dette? Vil dette passe bra til resten av systemet? Skjermkortet går jeg god for, har dettte selv og er godt fornøyd! Har samme hovedkort som du tenker på å kjøpe, men jeg har ultra versjonen. Denne har jeg moddet til 100% ekte SLi. Trenger du å bruke 600kr. extra på SLi versjonen av samme kortet? Ultra`en koster bare 1398kr. og yter like bra. Du skal kjøpe ATI kort og dette kan du ikke bruke i SLi uansett. Tipset mitt koster deg totalt 4200kr Endret 3. mars 2005 av ArticOC Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå