P_e_pper Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Hei. Jeg har en Laptop (nevnt i topic ) den bråker *veldig* mye. Vifta går hele tiden pcn er på. Det jeg lurte på var om noen kunne si meg hvordan jeg kan finne ut hvor varmt alt er og om det finnes noe vifte kontroll program jeg kan bruke for å få den til å bråke mindre. Pepper Lenke til kommentar
qwert Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Vanlig P4 eller P4-M? Hvis førstnevnte: Neppe. Hvis sistnevnte: Sansynligvis. Lenke til kommentar
P_e_pper Skrevet 2. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2005 Antageligvis P4, kjøpt ny 2 år siden ca (rundt mai) Lenke til kommentar
qwert Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Kan godt være P4-M selv om den er to år gammel. Den jeg hadde var kjøpt rundt påsketider samme år og er en 1.9GHz. Min erfaring er at viften går svært lite på en slik om strømstyringsvalgene er satt riktig. Har hørt fra andre at viften går konstant på de modellene som hadde desktop-prosessor. Lenke til kommentar
net-rom Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Jeg har hatt en slik PC (P4-M) og fikk etterhvert det samme problemet som du har. Det er nok 2 ting du bør gjøre. 1. Oppdatere BIOS til siste ver. Har du en eldre BIOS så er det skjedd endringer på viftestyringer. 2. Du kan henvende deg til HP og henvise til kjøpsloven og at du er privatkunde(må fakses kvittering) og forklare problemet for dem. Da utfører de et gratis skifte av vifte med kjøleribber(for CPU) og et skifte av vifte for gjennomstrøming i chassiet. CPU-vifte med kjøleribber var kraftigforbedret på de nye som ble satt inn enn på de som satt der fra før av. Ellers så vil jeg gi all honør til HP for behandling av den saken. Har sjeldent fått så god kundeservice noe sted. Fikk tilogmed muligheten til å skifte viftene selv da jeg spurte om dette. Etter dette så ble PCn betraktelig kaldere og støysvak. Hadde også inntrykk av at dette var et vanlig problem på disse maskinene. Lykke til Lenke til kommentar
P_e_pper Skrevet 2. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2005 Takk, skal ringe kundeservice senere når jeg får tid Dette er jo rimlig bra "kunde" service også ^_^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå