Panofix Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 (endret) Jeg har lenge tenkt på å kjøpe meg nevnt modell (Inspiron 9300). Det jeg lurer på er hvor mange poeng Pcen faktisk greier å få på 3Dmark? Jeg takker for alle positive og ordentlige svar! Håper selvsagt på best mulig resultat Endret 2. mars 2005 av Panofix Lenke til kommentar
qwert Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Hvilken 3DMark? Hvilket av skjermkortene? Hvor rask prosessor? Tror dessuten ikke det finnes noen tester av den tregere modellen (300/350) siden alle har brukt en Dell XPS med et 'Ultra' (450/550). Generelt vil det yte ganske nøyaktig som et 'vanlig' 6800. Trekk fra litt for at 'go' er klokket 25MHz lavere på kjernen, og så legg på litt for mer minne, PCIe, og et par mindre modifiseringer på brikken forøvrig. Tipper at en Athlon 64 3400+ med et standard 6800 bør gi en brukandes indikasjon på Inspiron 9300s ytelse med et go 6800. Slå opp i ORB. Om du trenger nøyaktige resultater tror jeg du må vente et par uker til maskinene begynner å dukke opp hjemme hos folk. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Den er vel strengt tatt ikke testet noe sted ennå, så det spørs om du ikke må smøre deg med tålmodighet. I hvert fall mer enn de 19 minuttene det gikk fra din første post til bumpen... "Storebror" XPS gen 2 ble sendt ut til noen testere av nVidia før den offisielle lanseringen, så den finnes det tester på. Se egen tråd under "Diskuter artikler". Den er i hvert fall sinnsykt raskt. Hvor stor forskjell det er på Ultra-kortet i XPS og standard Go 6800 som 9300 har vil vise seg. Men qwert sitt anslag er sikkert ikke så galt. Men det ser ut til å være en meget god maskin. Geir P.S. Så lenge kan du vel ikke ha tenkt på det, det er bare en uke siden den ble lansert... Lenke til kommentar
Panofix Skrevet 2. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2005 Takk for tips! hehe Ja, jeg er nok ikke så tålmodig Jeg tenkte på testeprogrammene fra Futuremark. Litt av spesifikasjonene i min kommende bærbare fra Dell: 1.87GHz Intel Pentium M-processor 1024 MB DDR2-RAM (533 MHz) 60 GB harddisk 7200rpm GeForce Go 6800 256MB 17" skjerm, maks oppløsning på 1920x1200 - dette er super oppløsning altså!! Noe mer kommer jeg ikke på i farten Og til Geir: denne modellen har de hatt faktisk en god stund. Det var bare noen oppdateringer denn uken. Gode oppdateringer Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Og til Geir: denne modellen har de hatt faktisk en god stund. Det var bare noen oppdateringer denn uken. Gode oppdateringer Men da het den vel 9200, og var lik bare på utsiden. Forrige generasjon brikkesett, skjerm med mer. Eller tar jeg feil? Geir Lenke til kommentar
Panofix Skrevet 2. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2005 Vel, det eneste som faktisk var forskjell var som følger: Nytt grafikkort - her ligger jo selve grunnlaget for "nyheten" Bedre DDR2-RAM Egen sekk tilpasset maskinen Litt kjappere maks. tilpasning på processor Ellers er alt det samme. Lenke til kommentar
qwert Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 (endret) Eller tar jeg feil? Du tar ikke feil. Samme chassis - helt annen innmat. Forøvrig er ikke *dette* go 6800 det samme go 6800 som ble testet for et knapt havår siden og bare fantes i den ene monstermodellen (bl.a. solgt av Alienware). Den gamle var en 130nm IBM NV41 med 4 pipelines skrudd av. Den nye skal være 12 pipelines totalt, produsert av TSMC på 110nm, og jevnt over fikset litt på. Endret 2. mars 2005 av qwert Lenke til kommentar
Panofix Skrevet 2. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2005 Kan de som poster i dette emnet se på hva jeg faktisk spurte om? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Tja, 9300 bruker vel et nyere brikkesett, (915PM istedet for 855PM), skjermen er av TrueLife typen som den gamle ikke var. Flere USB-porter med mer. Jeg tror fortsatt at det bare er skallet som er det samme her... Geir Lenke til kommentar
Panofix Skrevet 2. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2005 Kan de som poster i dette emnet se på hva jeg faktisk spurte om? Takk Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Nå har jeg blitt lei av store bokstaver.... Lenke til kommentar
Panofix Skrevet 2. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2005 Nå har jeg blitt lei av store bokstaver.... Noe måtte jo gjøres - dere har dratt ut emnet i feil retning! Det vil jeg ikke ha noe av! Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Beklager det. Men alt vi skrev var svar på dine egne poster. Les gjennom tråden og se om du ikke inviterte til det... Eller ville du ha foretrukket å ikke vite at det faktisk er betydelige forskjeller på den maskinen du først så på og den du nå ønsker deg? Svaret på ditt opprinnelige spørsmål fikk du med en gang: Maskinen er nettopp lansert. Derfor er det så langt ikke publisert tester, og ingen som har bestilt maskinen har fått den levert ennå. Så ingen kan fortelle deg hvor raskt kortet er. Vi prøvde bare å hjelpe! Geir Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 http://www20.tomshardware.com/mobile/20050...ell_xps-05.html http://www20.tomshardware.com/mobile/20050...tml#3dmark_2005 Lenke til kommentar
qwert Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Kan de som poster i dette emnet se på hva jeg faktisk spurte om? Ingen grunn til å skrike. Det er jo litt vanskelig å gjøre siden ingen har maskinen ennå. Du kan jo alltids gå å finne en test av 'ultra' og så trekke fra de 33.33% den 'vanlige' modellen er klokket lavere. I alle fall i i grafikkbegrensede applikasjoner som 3DMark05. Burde gi sånn ca. 3500 poeng. Lenke til kommentar
Viewety Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 I 3dmark 03 gir samme grafikkort litt over 7500 http://www.hexus.net/content/reviews/revie...XJsX3BhZ2U9MTA= Lenke til kommentar
qwert Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 I 3dmark 03 gir samme grafikkort litt over 7500 Det er den gamle versjonen som er klokket 25MHz laver på kjernen, 50MHz lavere på minnet og skal være litt tregere klokke for klokke enn den nye. Lenke til kommentar
Panofix Skrevet 3. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2005 Pcen ser jo ikke akkurat noe dårlig ut etter det jeg har hørt av dere. Jeg tror nok jeg kommer til å gå for den Den vil sannsynligvis holde lenge, håper jeg. Dell er jo ren kvalitet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå