big T Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 jeg skal på et lan nå snart og fikk den geniale (?) iden om å legge tørris nedi kabinettet... det vill jo forhåpentlig vis lage en røykstrøle ut av kabinettet, men spørsmålet er: vill røyken være fuktig eller skadene på en eller annen måte. noen ide om konsikvenser? noen erfaringer? Lenke til kommentar
H80 Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Har ikke prøvd. Røyken fra tørris er kun CO2 og inneholder ikke fuktighet, MEN når lufta i PCen din blir avkjølt, vil den ikke kunne holde på like mye fuktighet lengre og kondens kan oppstå. Tørrisen vil sannsynligvis kjøle ned deler av kabinettet til under 20 minusgrader (tørrisen holder under -60 grader) og det er fare for at kondensen kan fryse. Når den fryser vil dråpene utvide seg og det er fare for "sprengning" av komponenter. Ved så lav temperatur er det også fare for at diverse plastdeler kan bli svært sprø og sprekke kun av vibrasjonene fra f.eks harddisk eller vifter. Så utfra et teoretisk perspektiv ville jeg latt være, men hva lærer man vel av det... Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Dette har kommet opp mange ganer før. Det vil ikke gå. kondes kan fårekomme, dessverre. Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Du kan jo prøve med en gammel PC. Men det er kanskje lurt å isolere det meste først. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Men hva med en vanlig røykmaskin da? Koster vel 500 shpenn for en liten.. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Hmmm, OK.. Har ikke spesialisert meg på blandingen av sånt, så jeg vet ikke.. Hvorfor er det enda værre egentlig? Uansett synes jeg det er en unødvendig risk å ha røyk eller tørris generelt i kabinettet sitt.. Sånt hører hjemme på dansegulvet og scenen spør du meg.. Men jeg fikk nettopp en RÅ idè som har med røyk og gjøre! WOW.. Inspirert av en lokal resturant kalt "Glass".. De har nemlig en bar i glass der som blir fylt med farget røyk.. Utrolig tøff effekt.. Og til alle som nå kom på idèen med dobbel plexi med røyk: MIN idè! Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 (endret) Det å lage en dobbel sidig vegg er ett alternativ, ja Endret 2. mars 2005 av Natrium Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Ikke oppfordre andre til å stikke av med ideen min da Natrium.. Synes jeg var litt genial nå.. Prøver bare å finne en billig, liten, rævva og LETT røykmaskin nå da.. :s Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Grune til at jeg formulerte meg slik osm jeg gjorde, var nettopp det at jeg ikke ville ta ideen din Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 (endret) Dreit meg ut der, og slettet det igjen for å ikke skape mange tilbakemeldinger. Leste litt feil selv, og klagde på andre som ikke hadde lest feil, sorry Endret 3. mars 2005 av AndersT2 Lenke til kommentar
ViVentis Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 Men jeg fikk nettopp en RÅ idè som har med røyk og gjøre! WOW.. Inspirert av en lokal resturant kalt "Glass".. De har nemlig en bar i glass der som blir fylt med farget røyk.. Utrolig tøff effekt.. Og til alle som nå kom på idèen med dobbel plexi med røyk: MIN idè! Dobbelsidig plexi med røyk, røyken vil ikke holde seg da, forklar bedre hva du tenker er du snill Hørtes drit fett ut hvis du lyser opp røyken! Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 Du lager en dobbel plexivegg, med ca 2cm mellomrom. Du kjøper en mini røykmaskin, og setter den inn sammen med noen lazer led's. Tett alle hull med silikon eller lignende. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 (endret) Tenkte på smååååå (40mm) vifter som kunne få røyken til å sirkulere..! Tanken jeg fikk var: Et kabinett som både er gjennomsiktig, rødt, blått, grønt og gult! Eller en blanding av fargene! Har begynt å skisse opp allerede.. Holder nå på med å finne den ultimate måten å få god sirkulasjon og god bruk av røyken.. Noen som vet om en metode å vippe en kloss 90 grader fram og tilbake via. en knapp? På den måten kan man jo velge om man vil ha vindu eller ikke tenkte jeg, ved å styre hvilke veier røyker tar inn i plexien! Natrium: Lik i tankegangen vi.. Men vurderer litt mer rom, får se på det. Tror det er best for gjennomstrømmen og utblåsinga! Endret 3. mars 2005 av brainbug90 Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Haha, Legg inn under Worklogs når du skal lage da! Lenke til kommentar
mihcaoj Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Utrolig bra idè brainbug! =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå