Gå til innhold

tørris inne kabinettet?

Anbefalte innlegg

jeg skal på et lan nå snart og fikk den geniale (?) iden om å legge tørris nedi kabinettet...

det vill jo forhåpentlig vis lage en røykstrøle ut av kabinettet, men spørsmålet er:

vill røyken være fuktig eller skadene på en eller annen måte.

noen ide om konsikvenser? noen erfaringer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke prøvd.

Røyken fra tørris er kun CO2 og inneholder ikke fuktighet, MEN når lufta i PCen din blir avkjølt, vil den ikke kunne holde på like mye fuktighet lengre og kondens kan oppstå. Tørrisen vil sannsynligvis kjøle ned deler av kabinettet til under 20 minusgrader (tørrisen holder under -60 grader) og det er fare for at kondensen kan fryse. Når den fryser vil dråpene utvide seg og det er fare for "sprengning" av komponenter. Ved så lav temperatur er det også fare for at diverse plastdeler kan bli svært sprø og sprekke kun av vibrasjonene fra f.eks harddisk eller vifter.

Så utfra et teoretisk perspektiv ville jeg latt være, men hva lærer man vel av det... :roll:

Lenke til kommentar

Hmmm, OK.. Har ikke spesialisert meg på blandingen av sånt, så jeg vet ikke.. Hvorfor er det enda værre egentlig? Uansett synes jeg det er en unødvendig risk å ha røyk eller tørris generelt i kabinettet sitt.. Sånt hører hjemme på dansegulvet og scenen spør du meg.. ;) Men jeg fikk nettopp en RÅ idè som har med røyk og gjøre! WOW.. Inspirert av en lokal resturant kalt "Glass".. De har nemlig en bar i glass der som blir fylt med farget røyk.. Utrolig tøff effekt.. Og til alle som nå kom på idèen med dobbel plexi med røyk: MIN idè! :p

Lenke til kommentar
Men jeg fikk nettopp en RÅ idè som har med røyk og gjøre! WOW.. Inspirert av en lokal resturant kalt "Glass".. De har nemlig en bar i glass der som blir fylt med farget røyk.. Utrolig tøff effekt.. Og til alle som nå kom på idèen med dobbel plexi med røyk: MIN idè! :p

Dobbelsidig plexi med røyk, røyken vil ikke holde seg da, forklar bedre hva du tenker er du snill :) Hørtes drit fett ut hvis du lyser opp røyken!

Lenke til kommentar

Tenkte på smååååå (40mm) vifter som kunne få røyken til å sirkulere..!

Tanken jeg fikk var: Et kabinett som både er gjennomsiktig, rødt, blått, grønt og gult! Eller en blanding av fargene! Har begynt å skisse opp allerede.. :)

Holder nå på med å finne den ultimate måten å få god sirkulasjon og god bruk av røyken.. Noen som vet om en metode å vippe en kloss 90 grader fram og tilbake via. en knapp? På den måten kan man jo velge om man vil ha vindu eller ikke tenkte jeg, ved å styre hvilke veier røyker tar inn i plexien!

Natrium: Lik i tankegangen vi.. :) Men vurderer litt mer rom, får se på det. Tror det er best for gjennomstrømmen og utblåsinga!

Endret av brainbug90
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...