Juji Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 En kompis av meg, skrudde på pcen og ante fred og ingen fare, det nesta han viste var at Maskinen ikke kommer inn i Windows, men restarter seg igjen når den kommer til XP loaden. Jeg prøvde å hjelpe med chkdsk /p og chkdsk /r og fixboot, men pcen vil ikke fortsette, noen som har hatt samme problem som kanskje kunne hjulpet han? Før XP loaden kommer kan man velge 5 alternativ, har prøvd alle sammen! Pc specs: 3.2GHz pentium 4 1gb ram ATI x600 pro Lenke til kommentar
Switters Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Har en far som hadde akkurat det samme, og det var rett og slett harddisken som hadde krasjet helt. Kommer du ikke inn i sikkerhetsmodus heller? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Jeg har vært borti flere lignende tilfeller, da var cpuen for varm... Lenke til kommentar
HetrTiXc Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 (endret) Hadde samme problem selv. Grunnen var at jeg hadde byttet HK og det er kjent at XP ikke alltid takler det og krever en reinnstallasjon/formatering. Vet ikke hvordan det er med utskifting av maskinvare hos han, men for ser det ut til å være det, eller feil innstillinger for cpu/ram i bios. Endret 2. mars 2005 av HetrTiXc Lenke til kommentar
tommer Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Høres ut som en defekt strømforsyning på meg... Lenke til kommentar
Switters Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Sjekk også om kontakten fra PSU til hovedkort har løsnet litt, og sjekk at ikke noen av pinnene i kontakten er svidd. Har hørt at det kan forårsake at den går i loop. Men som sagt holder jeg en knapp på HD om PCen ikke var varm eller han har byttet komponenter. Lenke til kommentar
x-team Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Sjekk også om kontakten fra PSU til hovedkort har løsnet litt, og sjekk at ikke noen av pinnene i kontakten er svidd. Har hørt at det kan forårsake at den går i loop. Men som sagt holder jeg en knapp på HD om PCen ikke var varm eller han har byttet komponenter. Har samme problem her.. disken er gåen tror jeg.. har to disker som gikk til fans.. Lenke til kommentar
Juji Skrevet 2. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2005 (endret) joa det kan sikkert være alt dere sier her, men pc ble kjøpt gjennom kommunen, altså har ikke kompisen min bygget den, åpner han den mister han garantien, skal han bare levere den inn eller? og en ting til, han kan ikke bios passordet så derfor kommer han ikke inn i bios heller!!! Endret 2. mars 2005 av evilowns Lenke til kommentar
Switters Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Ikke annet enn å levere den inn da. Hvis han kan miste garantien må det jo være en garanti! Da kan han jo bruke den..... Har han noe viktig lagret på HD finnes det et kjekt firma som heter IBAS som fikser alt slikt, men det er SVINDYRT! (fattern måtte ha ut regnskapet sitt og det kom på nesten 30k) Lykke til! Lenke til kommentar
Juji Skrevet 2. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2005 Er det ikke en annen command en chkdsk som kan reparere disk problemer? Når chkdsk var ferdig med scanningen kunne det bare komme in på 10% av filene ca. 20000 av ca. 200000! Lenke til kommentar
LgitechDInovo Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Jeg har vært borti flere lignende tilfeller, da var cpuen for varm... samme her, det bør du sjekke, sjekk at kjøleren sitter ordentlig! :=) Lenke til kommentar
Juji Skrevet 2. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2005 hehe, ingen av delene var rette, det var simpelthen bare noen filer som manglet, reinstallerte windows også woohoo, så var pc oppe å kjørte igjen uten å formatere :D:D:D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå