Gå til innhold

Socket 478 eller Socket 939

Anbefalte innlegg

Jeg har for øyeblikket:

ASUS P4P800 (dvs Socket 478)

9600XT (agp)

Det jeg lurer på er om jeg bør kjøpe en ny CPU til Socket 478 og nytt grafikk-kort, eller om jeg bør kjøpe:

ASUS A8N-SLI Deluxe (socket 939)

AMD 3500+

PCI-Express grafikk-kort (tenkte på 6600GT).

Det blir selvfølgelig dyrere med AMD løsningen, men er det verd det? Eller kan jeg få den relativt samme ytelsen med å forsette å bruke mitt P4P800 hovedkort og isåfall har dere noen forslag til hvilke CPU'er?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det var jo det jeg tenkte, men jeg finner ingen CPU'er som jeg kan bruke. Det virker som de er utsolgt for det meste, og det kommer ikke noe mer.

Jeg ser at f.eks Netshop har CPU P4 3.2 800 inne. Pris ca kr 2.000.

INTEL P4 3.2 800

Komplett har den samme for kr 1.850.

PS Data har den for kr 1.844.

MPX har den for kr 1.991.

Skal du ha en P4 3.4E, så finnes det også.

P4 3.4E 800

Lenke til kommentar

Hmm Hardware's prisguide var vel ikke helt oppdatert.

Men hvis jeg går for å fortsette å bruke P4P800 & Pentium, må jeg skifte alt ut om jeg oppgraderer om 1år hvis jeg ønsker å fortsette å ha kraftig PC utstyr?

Lenke til kommentar
Hmm Hardware's prisguide var vel ikke helt oppdatert.

Men hvis jeg går for å fortsette å bruke P4P800 & Pentium, må jeg skifte alt ut om jeg oppgraderer om 1år hvis jeg ønsker å fortsette å ha kraftig PC utstyr?

S478 skal byttes med S775, så S478 har sine dager talt. Uansett er det billigst å gå for en S478 oppgradering i dag, så slipper du å bytte hovedkort og kan heller bruke noe mye bedre enn dagens hardware om 1 års tid.

AMD systemet vil gi mer ytelse, men opplevelsen vil være den samme. Skjermkortet ditt trekker jo ned en del.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...