Gjest Slettet-QB4VTZbn Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Hei. Tenkte å bruke min powerbook med OSX til avspilling av filmer, men omtrent alt jeg har er i avi formatet, som quicktime ikke støtter. Finnes det en codec jeg kan laste ned, som gjør at powerbooken kan avspille avi filmer gjennom quicktime? Takk! Lenke til kommentar
martbo Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Hvorfor må du absolutt bruke Quicktime? Last ned VLC, det skal gjøre nytten. Gratis er det og! Søk på versiontracker.com så får du lastet det ned derifra. Finnes også mange andre morsomme freeware programmer der Lenke til kommentar
Zapchud Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Og er man sta og insisterer på å kjøre ting i QT, så kan man laste ned codec fra DivX.com, samt kaste inn Xvid- og AC3-codec fra versiontracker som macfjott nevnte. Lenke til kommentar
dessessop Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 Bruker ikkje Vlc player veldig mykje system resurser? Vist ein har maskin med begrenset kapasitet er vel ikkje vlc eit spesielt godt alternativ. No hadde jo han powerbook så det burde vel ikkje vera eit voldsomt stort problem.. Lenke til kommentar
Zapchud Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 VLC bruker ikke uforholdsmessig mye ressurser, men det kan være noe tregere enn f.eks. 3ivx til å dekode DivX, på enkelte maskiner. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QB4VTZbn Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Takk for hjelpen! La inn codec'ene, og nå kan jeg endelig avspille avi filmer i quicktime. Ja, jeg er litt sta.. :-) Greit å ha et program som kan ta alle typer filmer.. litt mer praktisk. :-) Jeg lastet ned divx, men leste divx pro hadde bedre bildekvalitet. Jeg går ut ifra at dette var bare for konvertering/komprimering av filer, ikke også i vanlig avi-avspilling? Takker! Lenke til kommentar
Zapchud Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Jeg lastet ned divx, men leste divx pro hadde bedre bildekvalitet. Jeg går ut ifra at dette var bare for konvertering/komprimering av filer, ikke også i vanlig DivX-avspilling? There, fixed that for you. :-) DivX Pros høyere billedkvalitet er kun under enkoding av DivX, ikke dekoding. Hvilken container det er i har lite å si (OGM, MOV, AVI). Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QB4VTZbn Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Hei igjen. Jeg blir ikke helt klok på divx softwaren. Prøvte noen avi-filmer og billedkvaliteten var ikke så bra som den skulle ha vært. Derfor gikk jeg inn i divX config menyen (/applications/divx521/), og prøvte å stille på encoder funksjonene (deringing etc.), men uansett så blir ikke innstillingene lagret når jeg går ut av menyen. ..og bildekvaliteten er like dårlig. Hva gjør jeg galt? Igjen takk for hjelpen! :-) Lenke til kommentar
Zapchud Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Tipper det er fordi postprosessering er av. Det står vel noe crap i README-fila om hvordan man enabler det. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QB4VTZbn Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Takker igjen.. Ok, er litt hjelpeløs her nå men, :-) finner ingenting om post processing enable på divxs hjemmeside eller etter søk på google, eller i readme fil. Snodig.. Hvis noen vet hva som må til, så setter jeg stor pris på et hint. :-) Lenke til kommentar
Zapchud Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Jeg undersøker saken. Det er til hjelp om du beskriver eksakt hva som er galt med billedkvaliteten. :-) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QB4VTZbn Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Setter stor pris på hjelpen! Vel, jeg bruker quicktime pro (+mpeg) med xvid og ac3 codecene, og lastet inn en avi film, hvor jeg meget tydelig ser disse kompresjons "blokkene" i bildet, og hvordan bildets informasjon henger igjen/eller ikke blir oppdatert hurtig nok. Snakket med en kompis via internett som så på samme avi-film, og han mente den hadde fin kvalitet (bedre enn vhs). Derfor gikk jeg inn i setup panelet på divx installen (applications/divx 521/), hvor alt av post prosessering stod på min. Men når jeg skrur opp kvaliteten, så blir ikke disse instillingene lagret. Begynner å lure på om det har skjedd en feil under installeringen av en av codec'ene, men osx har ikke noen spesiell uninstall funksjon så jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Er ganske grønn når det gjelder mac, har brukt pc/windows i alle år. :-) Takker! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QB4VTZbn Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Kan foruten nevne at når jeg uninstallerte divx, fikk jeg en feilmelding om at ikke alle filene kunne slettes. Jeg så i divx loggen, og der stod det at blant annet divx config.app (som man stiller inn avspillingskvaliteten med) var i bruk av et annet program ? Kan dette ha noe å si? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå