hea Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Hei! Kjøpte denne 50 mm i september i fjor og er veldig fornøyd med optisk kvalitet. Det som derimot bekymrer litt er at den ytterste delen, dvs fra og med zoomringen og ut er litt løs. Den kan beveges litt fra side til side og det er plagsomt ved manuell fokusering (bildet i søkeren beveger seg pluss at det komme et lite klank) Kan vel ikke regne med allverdens byggekvalitet til denne prisen men kan aldri huske å ha lagt merke til at noen har nevnt dette. Jeg mener den har vært slik siden den var ny, men det er først ved manuell fokusering i det siste at jeg har opplevd det som et problem. Hvis noen andre her har denne (regner med det) hadde det vert fint å høre om dette er vanelig på disse objektivene. Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 (endret) Dette er et vel kjent "problem" som ikke har noe å si for bildene men mer for følelsen ved manuell fokusering. Mange, inkludert undertegnede velger da heller f1.4 varianten selv om den er betydelig dyrere. Her er en av flere tester på netter: http://www.photozone.de/2Equipment/reviews/nikkor50.htm Endret 2. mars 2005 av froggyler Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 Min virker fast og fin. Det merkes at det er plast, men ikke noe slark eller noe som jeg ikke vil forvente. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå