Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Best/Billig Trådløst Ruter?


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er litt blank i dette feltet, og lurte på om noen smarte sjeler kunne ha svart meg på noe! Jeg har tenkt å rigge opp et lite nettverk hos meg! Sånn at jeg kan dele tilkoblingen med datamaskiner i huset. Det består hovedsaklig av 2 Stasjonære og 1 Laptop. Da har jeg fått med meg at jeg må først kjøpe en trådløs Ruter, i tillegg til 3 trådløse nettverkskort. Jeg har fått vite at D-Link - serien har et ganske BILLIG og godt tilbud for meg som nybegynner!

 

Men :

- Kan jeg ha en kabel - tilkobling med trådløse rutern og min stasjonære, og trådløst på resten ( andre stasjonære og laptopen ), eller må alt være trådløst da?

 

- Hvilken av D-Link-ruterne er best? Har fått vite om

D-Link 11Mbit

D-Link DI 624+ Bredbånd

D-Link DI 614+

 

Vil ikke ha noe dyrt fordi dataene brukes sjeldent samtidig, og isåfall så går det greit med deling av båndbredde. Noen som har noen gode råd til en Newbie, og evt noen tips til hvilke av disse routerne jeg skal ta? Oppsett og sånn fikser jeg ved å se på Guiden på Hw.no =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Okai Ingen som kan svare på dt :p

Da spør jeg! Funker en av de nyeste trådløse nettverkskortene med de gamle IBM maskinene? Da mener jeg IBM Thinkpad T20. Så hvis jeg kjøper en av de nyeste nettverkskortene, vil den da funke på laptopen? Eller i beste fall samarbeide med den trådløse routern?

Lenke til kommentar

Jeg har selv en DI-624+ koblet mot et kabelmodem, og dette funker greit for meg. Man kan koble til inntil 4 maskiner med kabel til den integrerte switchen, og et antall via trådløst.

 

Det finnes 3 muligheter når det gjeder type kort: PC-Card (PCMCIA), PCI og USB. USB adapter kan jo brukes til både bærbare og stasjonære....

Lenke til kommentar
Jeg har selv en DI-624+ koblet mot et kabelmodem, og dette funker greit for meg. Man kan koble til inntil 4 maskiner med kabel til den integrerte switchen, og et antall via trådløst.

 

Det finnes 3 muligheter når det gjeder type kort: PC-Card (PCMCIA), PCI og USB. USB adapter kan jo brukes til både bærbare og stasjonære....

Okay! Der lærte jeg visst no nytt idag også! Men en ting? Jeg har jo en litt eldre laptop, som bare skal brukes til lett surfing. Så jeg vet ikke om den er kompatibel med nyere PCMCIA-kort! Noen som har erfaringer i det området?

 

Og Trådløst 22Mbpx-kort. Passer den til UPC Chello Classic? Eller kommer jeg til å tape på det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...