Gå til innhold

Feilmelding: System32\DRIVERS\pci.sys Hjelp

Anbefalte innlegg

Hei. Skulle starte pcen i dag.. (Windows XP home)

Alt gikk bra helt til den siden med all skriften som jeg ikke skjønner noe av (vanlig) og linjen Verifying DMI Pool data.

Etter den linjen pleier det å komme noe mer, men så sa det stopp og skjermen ble tom (svart).

Etter en laaang stund kommer det plutselig opp en melding:

Windows kan ikke starte fordi en fil er sakdet eller mangler. Filen heter

System32\DRIVERS\pci.sys

Så står det at jeg kan reparere windows ved å kjøre gjenopprettingskonsollen som er på windows cd'en.

Når jeg velger å reparere windos på cd'en så ender jeg opp på en side der det står følgende:

Gjenopprettingskonsoll for Microsoft Windows XP<TM>

Gjenopprettingskonsollen inneholder sytemreparasjons og gjenopprettingsfunksjonalitet

Skriv EXIT for å avslutte gjenopprettingskonsoll og starte datamaskinen på nytt

C:\>

Hva i all verden kan jeg gjøre... Er litt lost og blir veldig takknemmelig for hjelp..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trykker jeg neste så kommer det bare opp en oversikt over partisjoner. Det vises en stor partisjon på 156 gig . Valgene jeg får er:

Trykk ENTER for å innstallere windows på valgt partisjon

Trykk P for å opprette partisjon på det upartisjonerte området

Trykk R for å slette valgt partisjon

Hva gjør jeg nå?

Endret av freddern
Lenke til kommentar

Da tenker maskinen litt helt til den sier at partisjonen må reformateres. Jeg får to valg:

Reformatere NTFS (etellerannet) hurtig

Reformatere NTFS (etellerannet)

Rart at jeg ikke får den siden der det spør om jeg vil reparere windows slik som alle andre får (har jeg forstått etter å ha lest en del her)

Tør ikke å gå noe lengre herifra...

Hvis jeg får kobla harddisken som slave i en annen maskin så får jeg vel hentet filer derifra selvom den ikke booter, og selvom det da blir en OEM windows versjon i en annen maskin?

(Skulle faktisk til å brenne backup cd'er i dag... typisk. Helt sant) :cry:

Endret av freddern
Lenke til kommentar

Jeg har nå sjekket disken med CHKDSK commanden med det reperasjonsprogrammet. Der kom det ikke opp noen feil.

Har to 512mb minnebrikker. tok ut en= ingen forandring. Satte den inn igjen og tok ut den andre = ingen forandring

Endret av freddern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...