Gå til innhold

Lage kabinett ala ServerCube, trenger hjelp.

Anbefalte innlegg

Har lenge hatt lyst å lage kabinett, men ble til at jeg kjøpte et fordi det hadde så utrolig god pris, et chieftec lcx-06 med 360w psu til 500. Men jeg har aldri vært helt tilfreds med det. Det var tung, og litt stort. Men så var det tilbud på tt bigwater, og da ble det litt lite igjen, for det skulle jeg ha, gpu blokk også. Og det ble ikke lettere, da jeg har begynt å gå mye mer å lan etter jul.

Jeg har gått gjenom mange materialer former, osv, men så kom jeg over denne testen av yeong yang servercube, og synes det var et kjempekabinett, da vannkjølingen passet i "rom" nummer 2 og det hadde sikkert god luftgjenomstrømmning, pga stor plass og mange store vifter. Men så var det jo i dyreste laget, og siden jeg lenge hadde tenkt på at jeg skulle lage kabinett, tenkte jeg at jeg kunne gjøre det nå.

Må bare finne ut hvordan den skal være, ofr den skal ikke være helt lik. Den skal bli forbedret/laget etter mine behov. Men jeg lurer på om jeg skal lage det i tre eller metall, og hva slags metal/tre. Og det er her dere kommer inn, trenger tips på alt fra materialle, til hvor mange vifter/plassering, hvilken vei viftene skal blåse osv. Kom med alt dere hae! Kan gjerne komme emd andre oppgyningen dere heller vil anbefale. Jeg har laget noen skisser med paint, da jeg er helt elendig i sketchup. Skal en tur på søppelgynga i morgen, så greit om jeg fikk noe svar før 14:00 i morgen. Tenkte å kjøpe en sånn, hvis ingen webshopper er intrisert i å sponse meg, men jeg får vel gjøre noe før jeg spør. :)

Fronten:

sik_-WinCE-2.JPG

Bakfra:

sak_-WinCE-2.JPG

Ovenfra(Skal også ha vifte i toppen til å blåse luft ut):

sok_-WinCE-2.JPG

edit: Skal selvfølgelig ha plexi i siden hk osv ligger i.

Endret av hba
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så ganske greit ut det, men hadde det ikke vært bedre med bare 120mm vifter? Og PCI portene står feil vei på tegningen.

Ja, men poenget er å bruke minst mulig penger, og 40kr per vifte og 40 kroner viftestyringen ca er veldig god pris. En billig 120mm vifte koster 79, og uten viftestyring koster det 300. Og 500 med viftestyring. Skal bare kjøpe vifter, reten skal jeg lage selv, husker det var en som brukte slags slange elns til kabelstrømpe, tenkt å gjøre det samme, må bare finne threaden først. Og ja, de står feil vei, så det nå. :p

Lenke til kommentar

Pappa skal hjelpe sikkert, han jobber på aker kværner, han jobba med sveising før, så han kan vel det meste, og de har det aller meste av materiale/verktøy der. Btw så denne artikkelen på bittech der de laga trekabinetrt i "cherry", noen som vet hav tresort det er? Heter sikkert noe annet på norsk, kansje det rett og sett er kirsebærtre? :hmm:

Lenke til kommentar

Jeg var på søppeldynga i dag, og de sa jeg ikke hadde lov til å ta noe. Skal prøve den andre søppelplassen i morgen, hvis det ikke er lov der helelr vet jeg ikke. Skal jo være lov!? Sikkert rasist den jævla dritten der.

Lenke til kommentar
Sikkert rasist den jævla dritten der.

Er du farget? Eller bare forskjellsbehandling du mener?

Var vel litt off-topic, men ja, faren min er fra Tunisia, ikke sikkert du merker det så godt på meg, men han var jo med da.

edit: Hvis jeg ikke får plukke noe fra Sele(den større søppelplassen), så tror jeg at jeg legger prosjektet på is og heller modder kabinettet mitt.

Endret av hba
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...