Gå til innhold

Ny billig pc? socket a eller 754?

Anbefalte innlegg

Skal bygge en billig pc, der jeg ikke vil at prisen skal overstige 6-7tusen inkl skjerm.

Har tenkt å bruke AMD cpu, og så lurer jeg på om jeg skal skal bygge systemet på socket A eller 754. 939 ser jeg som uaktuellt, det blir altfor dyrt.

Ellers av deler har jeg valgt en 40gb seagate barracuda-disk, Saphire Radeon 9200 128MB skjermkort, twinmos ddr 400 512mb ram, en nec 1760nx-skjerm, nec 3520a dvdbrenner og et aopen qf50a-kabinett.

Noen som har noen kommentar/forslag til valg av cpu og hovedkort, eller har forslag til oppsett på resten av systemet?

Takk for alle innspill

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Socket A er død.

Socket 754 vil dø iløpet av 2005 ifølge AMD.

Vet ikke så sikkert hva som kommer til å skje....

Sooner or later, Socket 754 will replace the Socket A systems still widely sold in the lower price range. One option for upgraders is the Sempron 3100+, which has no 64 bit instruction set and only 256 kB L2 cache. The memory controller remains integrated, however, so that there is still enough performance at 1.8 GHz clock speed. Other Sempron models will be coming down the road, with all sorts of models planned in the 2600+ to 3400+ range, based on AMD's published roadmaps.

http://www6.tomshardware.com/cpu/20050202/sempron-01.html

Lenke til kommentar
Socket A er død.

Socket 754 vil dø iløpet av 2005 ifølge AMD.

Så hvis du velger en av disse vil den neppe kunne oppgraderes i senere fremtid.

Bare et tips.

Selv om utviklingen i PC verden går raskt vil d ikke være noe problem å få tak i oppdateringer av cpu til socket A og 754 iløpet av neste årene.

Og når den tid kommer blir det sikkert ny PC likevel...

Ville hatt mer enn 40 GB... vertfall 120. Nå sies det ikke noe om hva pc'n skal brukes til. Men 40 GB blir ofte for lite... Nye spill er jo ofte en 2-3 GB stk. Å musikk tar en del plass etter en stund. Ser du tok med DVD-brenner. En dvd er jo over 8 GB i mange tilfeller den og...

Endret av CoreTEC
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...