ClawHammer Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Våknet i dag å skudde på pcen men jeg trodde det var harddiskene som bråket noe så sinnsykt, bruker å bli sånn når det er kalt i rommet. Men neida fant etter en stund ut at det var chippsettviften min som bråket veldig mye. Hva er feil ? er den gåen eller? går dette på garanti ? Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Kjøp deg en slik da er du kvitt problemet ditt. Jeg har montert en sånn på mitt NF7v2,0. Lenke til kommentar
grimsqueak Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Du kan kanskje ta det på garanti, men det er mer trøbbel enn ei stakkars kjip vifte er verdt i form av porto for å sende inn kortet. Bare husk at dersom du skal levere det inn senere på garanti, og har byttet ut vifta, så må du sette tilbake orginalvifta for at garantisaken blir godtatt. Lenke til kommentar
capy Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 gjør som Morten K sier. send gjerne viften inn til abit. mulig du får en ny tilbake. Lenke til kommentar
ClawHammer Skrevet 3. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2005 Viften Stopper av tel må starte den me fingeren igjen Hva tåler chippsette av temp ? lurer på dette for det kan ta tid før jeg får ny Lenke til kommentar
snoopafella Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 (endret) kuttet av 4x4 cm av en gammel cpu kjøler (pentium 100mhz) og limte den på med terminsk lim.. Har 120mm vifte på cpu kjøleren og denne er så stor at den kjøler ned chipsett i samme slengen. (altså ikke egen vifte til chipsett kjøleren) chipsettspenning: 1.8v FSB: 222Mhz idle temp:28 grader..(det er minst 25 grader på rommet mitt)' funker fint men ser ikke så pent ut.. edit: så nå at jeg hadde bare tatt vifta utav orginal huset og limt kjøleribba på der hvor vifta sto.. (viftehuset står altså på som før men vifta er bytta ut med litt av ei cpu-ribbe) Litt bedre hvis du skal ta det av i fremtiden..(bytte til vannkjøling e.l.) minus en vifte=good.. hehe Syntes chipsett vifta bråkte for mye selv om den ikke var ødelagt.. spinner jo på ørten tusen rpm. har 120mm på skjermkortet også.. deilig iforhold til den oginale vifta Endret 3. mars 2005 av snoopafella Lenke til kommentar
Or@cle Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 Send en mail til Abit support [[email protected]], så sender de deg en ny gratis Lenke til kommentar
Geir68 Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 Dette er ei "møkka-vifte". Folk har måtte bytte denne etter kun en ukes bruk. Min er 1 år gammel, og holder på å legge inn årene. Den bråker som en gressklipper de første minuttene etter jeg har bootet. Geir Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 Det jeg gjorde var å snakke med komplett, så sendte de en ny dagen etter Lenke til kommentar
Mekkeren Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 den chipsett viften på NF7 er kjent for begynne å bråke kun etter noen dager/ukers bruk. har hatt 3stk av det hovedkortet(har 2PC'er) og som jeg kan huske har alle av dem begynnt å bråke med tiden. så derfor satt jeg på denne, og ble kvitt all støy : http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302134&cks=PRL Lenke til kommentar
ClawHammer Skrevet 3. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2005 Skal snakke med komplett om dette Bare dritt alt til abit går bare i stykker ! ! ! ! Lenke til kommentar
Mekkeren Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Skal snakke med komplett om dette Bare dritt alt til abit går bare i stykker ! ! ! ! der syns jeg du tar grundig feil. ABIT NF7-S v2.0 er nok det beste Socket A hovedkortet du får. særlig med tanke på alle innstillings muligheter du har ved f.eks klokking. stabilt er det også. det er bare denne HK vifta som jeg ikke har vært helt fornøyd med. Lenke til kommentar
ClawHammer Skrevet 4. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2005 får tilsendt en ny i mårra Lenke til kommentar
Blue--Sky Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Dette er et kjent problem med det kortet, (har selv hatt 2 av de korta og begge viftene stoppa og bråkte noe forferdelig....... ) Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 får tilsendt en ny i mårra Det går nok bare en kort stund,så går den vifta også i stykker. Kjøp heller den passive Zalman kjøleren. Lenke til kommentar
bjorn432 Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 (endret) Skal snakke med komplett om dette Bare dritt alt til abit går bare i stykker ! ! ! ! der syns jeg du tar grundig feil. ABIT NF7-S v2.0 er nok det beste Socket A hovedkortet du får. særlig med tanke på alle innstillings muligheter du har ved f.eks klokking. stabilt er det også. det er bare denne HK vifta som jeg ikke har vært helt fornøyd med. [pirke] DFI LanParty NFII Rev. B er vel det beste socket A hovedkortet. Har både NF7/-S og DFI kortet og DFI kortet har mye mer innstillinger enn Abit. Og passiv kjøling av nb [/pirke] EDIT: Har aldri hatt noen problemer med nb vifta på mine Abit kort og NF7-S nærmer seg et år nå håper ikke den ryker Endret 4. mars 2005 av bjorn432 Lenke til kommentar
ClawHammer Skrevet 4. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2005 vifta står i ro i oppstart så må jeg starte den me fingeren min så går den ( med veldig mye bråk da ) Er gla jeg får ny Lenke til kommentar
Mekkeren Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 [pirke] DFI LanParty NFII Rev. B er vel det beste socket A hovedkortet. Har både NF7/-S og DFI kortet og DFI kortet har mye mer innstillinger enn Abit. Og passiv kjøling av nb [/pirke] EDIT: Har aldri hatt noen problemer med nb vifta på mine Abit kort og NF7-S nærmer seg et år nå håper ikke den ryker jaja det der kan vel diskuteres. men saken er den at det er et av de beste til Socket A. Lenke til kommentar
ClawHammer Skrevet 5. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2005 Skal sette på kjøle ribbe når jeg bestiller noe neste gang, men den nye får holde til da Lenke til kommentar
jovaa Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 Billig chipsett kjøler til nf7 her: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=ZMNB47J Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå