Gå til innhold

Canon i965 vs Pixma iP5000

Anbefalte innlegg

Kjøpte idag en Canon i965 til 1695 på salg på lefdal. Trodde jeg hadde gjort et kjempekupp siden den ellers blir solgt til 2500 på nettet. Men etter litt lesing fant jeg ut at iP5000 er arvtakeren til i965 og har høyere oppløsning. Problemet mitt er at de begge to koster rundt det samme, men hvem av dem er totalt best?

Håper på snarlig svar....ønsker gjerne å eventuelt å bytte i dag.

Lightning

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det her ser ut til å ende i en monolog.

Kan etter mye lesing konkludere med at jeg kommer til å beholde i965.

Som ren fotoskriver er den et bedre valg enn pixma 5000 selv om denne har høyere oppløsning. Dette grunnet i965 som har 5 stk fargepatroner mot pixmaen som kun har 3. Regner dermed at fargemessig vil i965 komme bedre ut. Da vil heller pixma 6000 være mer aktuell, men denne er derimot en god del tregere samtidig som den har lavere oppløsning...4800x2400 dpi for i965 mot 4800x1200 dpi for pixma 6000. Dette har sikkert ikke så altfor mye praktisk betydning men velger å tro basert på lesing av test av denne på akamera.no at i965 vil komme bedre ut på skriving av foto.

Velger her å avslutte monologen siden jeg finner det mye mer tilfredsstillende å snakke med meg selv i et eller annet mørkt hjørne

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...