Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvordan opne porter? (Har prøvd å søke...)

Gjest Slettet-nQdjz0

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-nQdjz0

Jeg har et SpeedTouch fra Telenor. Veit at jeg må skrive inn ip adressa i Opera, men kommer ikke lengre...

Hva skal jeg skrive?

Skal konfiguere så DC++ virker. Så på DC++ guiden på forumet her også, men den hjalp lite.

edit: Bare til folk som begynner å lure pga DC++:

Det finnes en Sticky om forskjellige fildelingsprogrammer. Så det går bra å poste her.

Endret av Slettet-nQdjz0
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-nQdjz0

har prøvd mye nå, men det virker fortsatt ikke...

På vedlegget så ser dere hvilken porter som er åpna. På DC++ har jeb skrivi inn akkurat like tall, men det funker fortsatt ikke.

Noe jeg mangler eller gjør feil?

post-61-1109794258_thumb.jpg

Lenke til kommentar

..er du sikker på at "inside address"'en din er 85.164.xxx.xxx? ..Sikker på at den ikke er noe med 10.0.0.xxx? Fordi den adressen du har skrevet inn der er en public adresse som Telenor eier, ikke en local LAN IP.

Om du åpner et dos-vindu / command promt (Start -> Run -> skriv inn "command") også skriver du ipconfig burde du få opp noe slikt som dette:

IP Address. . . . . . . . . . . . : <dette er din inside address>

Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0

Default Gateway . . . . . . . . . : 10.0.0.138

Prøv å bruk den, og prøv igjen.

Lenke til kommentar

..Det går også ann ja, men om du skal laste ned fra en annen som har på passive mode så går det heller dårlig (er jeg rimelig sikker på).

Dessuten så får du opp 10 søkeresultat fra samme person i active, isteden for 5 i passive. Ikke at det er sånn enorm forskjeld men hehe.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-nQdjz0

Det virka når jeg opna port på min 10.x.x.x IP og skreiv opp min 85.xxx.xxx.x i DC++ :thumbup:

Active er raskere etter det jeg har hørt, SGE7000

Endret av Slettet-nQdjz0
Lenke til kommentar

Nei, active gjør at dc-clienter klarer å sette opp inngående oppkoblinger til din klient. Om ikke du konfirugerer routeren (og dc clienten din så den vet inet-ipen din) vet ikke routeren at innkommende oppkoblinger mot gitt port skal sendes videre til din lokale maskin.

Lenke til kommentar
active gjør det mulig å koble til flere.

ipen som skal skrives inn i dc er 80.xxx ipen din. så derfor funker det nå :).

Og for å slippe å bytte den hver gang telenor bestemmer seg for å bytte ip`en din, (noe som skjer kanskje 1-2 ganger i måneden hos meg..) les på de nederste innleggene HER

Edit:

Ett innlegg...

Legger det her:

Når du ikke har fast IP, er vel dynamisk dns det du leter etter.

Jeg bruker http://www.no-ip.com/. Det fungerer ved at et lite program kjører på serveren og hele tiden oppdaterer databasen til no-ip med den ipen du måtte ha til en hver tid slik at f.eks. DITTNAVN.no-ip.com hele tiden "peker" til din IP.

Endret av Caddy
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-nQdjz0

har ikke fått no-ip til å virke jeg...

Det er under Hosts / Redirects > manage og "Add host" der? Da får jeg <blablabal>.no-ip.info

edit: la til et bilde så det blir enklere å hjepe.

Er jeg på riktig plass? Hva skal jeg fylle ut på de forskjellige plassene?

post-61-1110028836_thumb.jpg

Endret av Slettet-nQdjz0
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...