Gå til innhold

Oppgradering fra xp1700 for max 3000 kr.

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg sitter og sysler med tanken om å oppgr. hk, cpu, ram, men jeg har nok ikke mer enn 3000 kroner å gi. Oppgraderinga er kun med tanke på spilling. Merker at systemet sliter i en del spill med en del detaljer på (Morrowind, NWN, for ikke å snakke om Far Cry!).

Det jeg har er:

KT3 Ultra (266) hovedkort

AMD XP 1700

896 MB PC2100 ram

256-bit 9800SE skjermkort (softmodda til nesten-PRO med catalyst)

ca. 300 Watt strøm

Cd-brenner

Dvd-brenner

80 gig hd.

(Får vel hhv. rundt 10.000 og 4800 i 3dMark 01 og 03, om ikke det høres helt på jordet ut.)

Tenker egentlig på oppgradering av hk/cpu/ram, da jeg tenker et nytt skjermkort vil bli litt overkill til den stakkars cpuen min.

Budsjettet mitt er som sagt max rundt 3000, og lurer på om noen har noen fine tips. Eller er 3000 for lite til å gjøre noe som gir virkelig utslag? Forslag mottas med stor takk!

Med vennlig hilsen Thomas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så lenge du ikke oppgraderer skjermkortet så tror jeg PSUen din er sterk nok.

En glimrende oppgradering blir da et 939 HK, AMD64 Winchester 3000 og 512mbx2 minne. Dette skulle du få for ca 3000 kr.

Du kan alltids selge litt av ditt gamle minne, eller du kan bruke det på din nye plattform til du får råd til å kjøpe bedre.

Konklusjon: Se på alle de andre 939 trådene og se hvilket hovedkort og minne som er inn i tiden og passer ditt behov.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...